Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης δύο εκπαιδευτικών σε πρότυπο γυμνάσιο της Αθήνας. Κατά τη διάρκεια εκπόνησης της παρούσας εργασίας βρισκόμαστε στην πιλοτική εφαρμογή του νέου προγράμματος σπουδών στα πρότυπα γυμνάσια και λύκεια
της χώρας. Θέμα της έρευνας μας είναι οι μαθηματικές πρακτικές που προτείνονται στο νέο πρόγραμμα σπουδών και εφαρμογή τους από τους εκπαιδευτικούς. Έναυσμα για τη παρούσα έρευνα αποτελεί ένα κύριο ζήτημα που έχει προκύψει στη διεθνή έρευνα, ότι οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν με διαφορετικό τρόπο τα προγράμματα σπουδών, χρησιμοποιώντας διαφορετικές πρακτικές και πόρους. Τα ερευνητικά ερωτήματα διαμορφώνονται ως εξής, πρώτον τι μαθηματικά έργα επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί, ποιες μαθηματικές και διδακτικές πρακτικές και προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα προωθούνται. Δεύτερον πως διαχειρίζονται αυτά τα έργα ώστε να διατηρηθεί η μαθηματική πρόκληση και η ευαισθησία. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν ήταν τέσσερις παρακολουθήσεις διδασκαλιών, δύο του κάθε εκπαιδευτικού, οι οποίες απομαγνητοφωνήθηκαν και αναλύθηκαν με βάση τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών για το πρώτο ερευνητικό ερώτημα και με βάση τη διδακτική τριάδα για το δεύτερο ερευνητικό ερώτημα. Συμπληρωματικά μελετήσαμε και τα φύλλα εργασίας που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί και εφάρμοσαν στη τάξη. Καταλήγοντας επιβεβαιώθηκε το κύριο ζήτημα, που αφορά τη διαφορετική εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων από τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο φάνηκε μέσα από το πλαίσιο της διδακτικής τριάδας ότι με την κατάλληλη προετοιμασία των καθηγητών, καθώς και τη συνεχή ενημέρωση και μελέτη της φιλοσοφίας του προγράμματος σπουδών, δύναται να ξεπεραστεί το παραπάνω ζήτημα και να εφαρμοστεί το νέο ΑΠΣ με επιτυχία εκπληρώνοντας σε μεγάλο βαθμό τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
(EL)
This research paper is a case study of two educators in a model junior high school in Athens. This study takes place during the pilot run of the new curriculum for model junior high schools and high schools of Greece. The main topics of the research are the mathematical and didactical practices suggested in the new curriculum as well as the way educators apply them. This study was prompted by an important (core, substantial) issue that has risen in international research, the fact that educators teach the curriculum in different ways, making use of various practices and resources. The questions being researched are the following. Firstly, what are the mathematical tasks chosen by the educators and what are the mathematical and didactic practices and anticipated educational results prompted. Secondly, how do they handle said works in order to maintain mathematical challenge and sensitivity. The data was collected by observing four teaching hours, two for each educator, that were transcribed and analyzed based on the philosophy of the new curriculum in answering the first research question and based on the teaching triad in answering the second one. Additionally, we studied the worksheets the teachers created and used in the classroom. Our conclusion supports the main issue concerning the differences in teachers applying the curriculum. However, through the framework of the teaching triad, we deduce that with proper preparation for the educators and with the constant update and study of the philosophy of the curriculum, the aforementioned issue can be overcome, and the new curriculum can be applied while successfully accomplishing the anticipated educational goals.
(EN)