ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



ΕΝΤΑΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: Ο ΡΟΛΟΣ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Μπαλαγιάννη Εμμανουέλα (EL)
Balagianni Emmanouela (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης δύο εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας και αφορά την ένταξη των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες στο τμήμα των Μαθηματικών. Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσε το γεγονός ότι πολλοί μαθητές πλέον αντιμετωπίζουν μαθησιακά προβλήματα και χρειάζονται παράλληλη στήριξη και επειδή φοιτούν σε ενιαία σχολεία, προκύπτουν συνεχώς νέες προκλήσεις για τους εκπαιδευτικούς τόσο σχετικά με την ένταξη τους στο σύνολο όσο και για την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην κατεύθυνση της συμπερίληψης. Τα ερευνητικά ερωτήματα είναι πρώτον ποια είναι η συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης με τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης, δεύτερον ποιους τρόπους ένταξης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί και τρίτον ποιες είναι οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για το ρόλο και τη σημαντικότητα της παράλληλης στήριξης. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω δύο συνεντεύξεων με τους εκπαιδευτικούς, οι οποίες απομαγνητοφωνήθηκαν και αναλύθηκαν. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα τόσο της ύπαρξης παράλληλης στήριξης σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες στο μάθημα των Μαθηματικών, όσο και της στενής και επαναλαμβανόμενης συνεργασίας της με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Στις περιπτώσεις που αυτό δε συμβαίνει τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλή τόσο γνωστική όσο και κοινωνική εξέλιξη. Ακόμη, αναγκαία κρίνεται και η περαιτέρω εκπαίδευση των δύο εκπαιδευτικών, του εκπαιδευτικού τάξης σε ζητήματα ένταξης και προσαρμογής και του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης σε γνωστικό επίπεδο στον τομέα των Μαθηματικών. (EL)
This thesis consists a study case of two secondary education teachers working in a private school of Athens, Greece, concerning the integration of students with special educational needs (SEN) in mathematics class. Motivation for this study has come as a result of the fact that more and more students present SEN and hence require teaching support. Since they do not attend special schools new challenges arise for the teachers concerning both the integration of the students with the rest of the class as well as finding the needed adjustments for the teaching process in order to achieve inclusion. Our research questions are the following. Firstly what is the level of co-operation between the class teacher and the support teacher, secondly which are the most chosen practices by the teachers in order to integrate students with SEN and lastly what are the beliefs of class teachers about the role and importance of teaching support. We have conducted two interviews with class teachers in order to collect our data. The results of the data analysis confirm the necessity of the existence of teaching support to students with SEN in mathematics class as well as the need for high-level repeated co-operation with the class teacher. In case one or both of these requirements are not met students present a very low cognitive and social evolution. Finally we conclude that it is of grave importance to further train both kinds of teachers. Class teachers lack on integration and adjustment methods and support teachers need additional training in the subject of mathematics. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών » Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.