Ποια είναι η σχέση των μαθητών και μαθητριών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ποια είναι η σχέση των μαθητών και μαθητριών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στην Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση

Τσαλατσάνη Ιωάννα (EL)
Tsalatsani Ioanna (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής μπορεί να ενισχύσει τη σωματική υγεία και την ευεξία των μαθητών ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει κίνητρα και παρακίνηση για συμμετοχή και συνεργασία στο μάθημα. Τα κίνητρα και η παρακίνηση μπορούν να επηρεάσουν θετικά τους μαθητές και να τους ενθαρρύνουν να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες όχι μόνο στο μάθημα αλλά και δια βίου. Η αξιολόγηση από τους μαθητές για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής είναι σημαντική για την κατανόηση των αναγκών τους και των απόψεων τους με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας του μαθήματος. Οι αξιολογήσεις των μαθητών και μαθητριών μπορούν να παρουσιαστούν ως προτάσεις για βελτίωση που βοηθάει στη διαμόρφωση του μαθήματος προς την κατεύθυνση που θα εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών και θα τους ενθαρρύνει να συμμετέχουν περισσότερο για να εξελιχθούν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Η υπάρχουσα ερευνητική βιβλιογραφία εστιάζει στην σπουδαιότητα του κλίματος παρακίνησης και των κινήτρων στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής για μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών. Σκοπός της παρούσα έρευνα ήταν να διερευνήσει τα κίνητρα παρακίνησης για ενεργή συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση και την αξιολόγηση του μαθήματος από τους μαθητές. Διεξήχθη έρευνα στη Σχολική Φυσική Αγωγή, συγκεκριμένα για την εξέταση των κινήτρων, της παρακίνησης και της αξιολόγησης χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο αξιολόγησε τους παράγοντες κλίμα παρακίνησης, ενεργή συμμετοχή και οργάνωση και αξιολόγηση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και συμμετείχαν 384 μαθητές και μαθήτριες της Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης δημοτικών σχολείων. Με βάση τα αποτελέσματα το γενικό συμπέρασμα της εργασίας αυτής, είναι ότι το κλίμα παρακίνησης που δημιουργούν οι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής διαφέρει σημαντικά στη δημόσια σε σχέση με την ιδιωτική εκπαίδευση και ταυτόχρονα συνδέεται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Το ίδιο ισχύει και για την οργάνωση και αξιολόγηση του μαθήματος. Όσον αφορά την ενεργή συμμετοχή στο μάθημα υπήρχαν διαφορές από την Δ’ και Ε’ τάξη, χωρίς να υπάρχει διαφοροποίηση ως προς το φύλο. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την σημασία του ρόλου του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής και παρέχουν σημαντικά στοιχεία ως προς την οργάνωση του μαθήματος για την ικανοποίηση των μαθητών για να τους δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουν ενεργά στο μάθημα. Τέλος, με βάση την συνολική αποτίμηση των αποτελεσμάτων, διατυπώνονται προτάσεις για την οργάνωση του μαθήματος, το κλίμα παρακίνησης που θα οδηγήσουν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα και την δια βίου αθλητική δραστηριότητα. (EL)
The Physical Education class can enhance the physical health and well-being of students while at the same time it can provide motivation for participation and cooperation in the class. Incentives and motivation can positively influence students and encourage them to participate in sports activities not only in class but throughout life. The evaluation by the students for the Physical Education class is important for understanding their needs and their opinions in order to improve the quality of the class. Student evaluations can be presented as suggestions for improvement that help shape the class in a direction that will better serve the needs of students and encourage them to participate more to develop in the Physical Education class. The existing research literature focuses on the importance of motivational climate and motivation in the Physical Education class for greater student participation. The purpose of this research was to investigate the motivations for the active participation of Primary school students in the Physical Education class in public and private education and the evaluation of the class by the students. Research was conducted in School Physical Education, specifically for the examination of motivation and evaluation, a questionnaire was used which assessed the factors motivational climate, active participation and organization and evaluation. The research was carried out in public and private schools and participated 384 students of 4th, 5th and 6th grade elementary school. Based on the results, the general conclusion of this work is that the climate of motivation created by Physical Education Teachers differs significantly in public compared to private education and at the same time is connected to the active participation of students in the Physical Education class. The same applies to the organization and evaluation of the class. In terms of active participation in the class, there were differences from the 4th and 5th grade, without any differentiation in terms of gender. The findings of the research confirm the importance of the role of the Physical Education Teacher and provide important information regarding the organization of the lesson for the satisfaction of the students to give them the opportunity to participate actively in the lesson. Finally, based on the overall evaluation of the results, proposals are formulated for the organization of the class, the motivational climate that will lead to the active participation of students in the class and lifelong sports activity. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Πολιτική, Διοίκηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)