Η παρούσα εργασία μελετά τον ρόλο και τη σημασία του θεατρικού φωτισμού, ενσωματώνοντας πτυχές της παιδαγωγικής του θεάτρου, με επίκεντρο το έργο του καταξιωμένου θεατρικού φωτιστή, Λευτέρη Παυλόπουλου. Ελλείψει βιβλιογραφίας, η μελέτη στηρίχθηκε στην παρατήρηση του δημιουργού επί τω έργω, σε συζητήσεις-συνεντεύξεις μεταξύ της γράφουσας και του Λ.Π., σε παλιότερες δημοσιευμένες συνεντεύξεις, σε βίντεο καθώς και σε νέες συνεντεύξεις ανθρώπων διάφορων ειδικοτήτων του θεάτρου για το έργο και τον χαρακτήρα του δημιουργού, που έγιναν για το σκοπό αυτού του πονήματος. Η προσέγγιση αυτή αναδεικνύει το ίδιο το έργο του Λ.Π. καθώς και τη σπουδαιότητα του φωτισμού στην αισθητική, επικοινωνιακή και παιδαγωγική διάσταση του θεάτρου. Αναλύονται οι μέθοδοι και οι πρακτικές του Λ.Π. σε σχέση με το θεατρικό φωτισμό, καθώς και η συνεισφορά του στην εκπαίδευση και ενδυνάμωση νέων γενεών καλλιτεχνών στον χώρο του θεάτρου.
(EL)
This work examines the role and significance of theatrical lighting, incorporating aspects of theater education, with a focus on the work of the acclaimed theatrical lighting designer, Lefteris Pavlopoulos. Due to a lack of bibliography, the study relied on the observation of the creator's work, discussions/interviews between the author and L.P., previous published interviews, videos, and testimonials from theater professionals about the creator's work and character. This approach highlights L.P.'s work and the importance of lighting in the aesthetic, communicative, and educational dimensions of theater. The methods and practices of L.P. in relation to theatrical lighting are analyzed, as well as his contribution to the education and empowerment of new generations of artists in the field of theater.
(EN)