Το φλάουτο στην εργογραφία του Jacques Ibert (1890-1962)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Το φλάουτο στην εργογραφία του Jacques Ibert (1890-1962)

Παχνιστή Μαρία (EL)
Pachnisti Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η συμβολή του Γάλλου συνθέτη Jacques Ibert (1890-1962) στην εργογραφία του φλάουτου. Μετά την αδρομερή περιγραφή των κύριων σταθμών του βίου και της πολιτείας του συνθέτη, με παράλληλη σκιαγράφηση των όψεων της παρισινής μουσικής ζωής της εποχής εκείνης καθώς και του πλέγματος των σχέσεων που συνέδεε σημαίνουσες μουσικές προσωπικότητες της Γαλλίας με τον συνθέτη και μεταξύ τους, παρουσιάζεται συνοπτικά η κύρια εργογραφία του συνθέτη, ταξινομημένη σε τρεις χρονικές περιόδους δημιουργικής παραγωγής, και επιχειρείται μία προσέγγιση των αισθητικών αντιλήψεών του, όπως αυτές έχουν αποκρυσταλλωθεί στη σχετική βιβλιογραφία. Ακολούθως, παρουσιάζεται διεξοδικότερα η εργογραφία του συνθέτη στην οποία περιλαμβάνεται το φλάουτο, εξετάζοντας με χρονολογική σειρά τα έργα μουσικής δωματίου, τόσο από μορφολογικής όσο και από ερμηνευτικής επόψεως, τα οποία παράλληλα εντάσσονται στο ιστορικό τους συγκείμενο αφενός με την καταγραφή των λόγων που οδήγησαν στη δημιουργία τους και αφετέρου με την περιγραφή της πρώτης παρουσίασής τους στο κοινό, όπως αυτή έχει αποτυπωθεί στον Τύπο της εποχής. Κατόπιν, αναλύονται κατά τον ίδιον τρόπο τα σολιστικά έργα, δηλαδή το Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα και το έργο Pièce για σόλο φλάουτο. Τέλος, επιχειρείται μία πολύ συνοπτική σκιαγράφηση των χαρακτηριστικών της γραφής του Ibert για το φλάουτο σε επιλεγμένα ορχηστρικά έργα και των τριών περιόδων της δημιουργίας του. Καταληκτικά, παρατίθεται ένας συνολικός σχολιασμός για τη θέση του φλάουτου στην εργογραφία του συνθέτη και, αντιστρόφως, για την κομβικής σημασίας αυτή συμβολή του Ibert στο ρεπερτόριο του φλάουτου. (EL)
This thesis investigates the contribution of the French composer Jacques Ibert (1890-1962) to the flute repertoire. After a brief overview of the composer’s life, with a parallel outline of the aspects of the Parisian musical life of that era as well as the network of affaires that connected influential artists in France with the composer and with each other, the main oeuvre of the composer, classified into three time-periods of creative production, and an approach to his aesthetic perceptions is attempted, as crystallized in the relevant bibliography. Subsequently, the composer’s oeuvre, which includes the flute, is presented in more detail, examining in chronological order his chamber music works, both from an analytical and an interpretative point of view, integrated in their historical context, by examining the reasons that led to their creation as well as by describing their first presentation to the public, as captured in the local press of that era. Following that, the solo works (Concerto for flute and orchestra and Pièce for solo flute) are analyzed in the same way. Furthermore, a very brief outline of the characteristics of Ibert’s writing for the flute through the study of selected orchestral works is attempted. This thesis concludes with a comprehensive discussion on the role of flute in Ibert’s oeuvre and, conversely, on his pivotal contribution to the flute repertoire. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Μουσικών Σπουδών » ΠΜΣ Ιστορία, Θεωρία, Σύνθεση και Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής » Κατεύθυνση Ερμηνεία της Έντεχνης Μουσικής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.