«Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο ελληνικό νηπιαγωγείο: οι απόψεις των εκπαιδευτικών»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο ελληνικό νηπιαγωγείο: οι απόψεις των εκπαιδευτικών»

Μπλάτσου Ευτυχία (EL)
Blatsou Eftychia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Αναμφίβολα, η κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας όσο νωρίτερα στη ζωή συνεπάγεται αφενός την καλύτερη γνώση αυτής, αφετέρου πληθώρα ευεργετημάτων για τη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό, πλέον δίνεται μεγάλη βαρύτητα στην όσο το δυνατόν πιο πρώιμη κατάκτηση της δεύτερης γλώσσας από τους μαθητές. Με βάση τα ανωτέρω, στη συγκεκριμένη μελέτη εξετάστηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας (Ν=11) όσον αφορά την εισαγωγή αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων της μελέτης τοποθετείται θετικά ως προς την έναρξη της διδασκαλίας των αγγλικών όσο το δυνατόν νωρίτερα γίνεται. Ακόμα και εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετούνται τόσο θετικά, είναι επιφυλακτικοί λόγω του τρόπου υλοποίησης του εγχειρήματος και όχι λόγω της αναγκαιότητας διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο καθ' αυτής. Ένα άλλο βασικό όφελος που επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί έχει να κάνει με τις δεξιότητες πολυπολιτισμικότητας που αποκτούν οι μαθητές και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής συνείδησης. Ένα τρίτο σημαντικό όφελος που διαπιστώθηκε μέσω της παρούσας μελέτης έχει να κάνει με την ενίσχυση της εκμάθησης άλλων ξένων γλωσσών στο μέλλον. Επίσης, μελετώντας το ρόλο που αντιλαμβάνονται να έχουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί όσον αφορά τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας, αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως έναν επαγγελματία που πρέπει να υπερβαίνει διαρκώς εμπόδια στο σχολικό περιβάλλον της προσχολικής αγωγής, ούτως ώστε οι μαθητές να ευεργετούνται στο μέγιστο δυνατό βαθμό από τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας. Από τους εκπαιδευτικούς της μελέτης αναφέρονται ορισμένα εμπόδια. Το βασικότερο έχει να κάνει με τα αγγλικά ως πιθανό εμπόδιο για την κατάκτηση της μητρικής γλώσσας. Ένα άλλο βασικό ζήτημα το οποίο αναδεικνύεται μέσω της συγκεκριμένης μελέτης έχει να κάνει με τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου. Τέλος στην παρούσα μελέτη οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν και ορισμένες προτάσεις όσον αφορά την αναβάθμιση του προγράμματος. Οι δύο βασικότερες προτάσεις των εκπαιδευτικών αφορούσαν την υποστήριξη στην εύρεση και ανάπτυξη του κατάλληλου υλικού, καθώς και τις εκπαιδευτικές επιμορφώσεις. (EL)
Undoubtedly, the acquisition of a second language as early in life implies both a better knowledge of it and a wealth of benefits for students' cognitive development. In this context, great importance is now being attached to the earliest possible acquisition of a second language by pupils. In view of the above, this study examined the attitudes of English language teachers (N=10) regarding the introduction of English in kindergarten. The majority of the study participants have a positive attitude towards starting English as early as possible. Even teachers who are not so positive are sceptical because of the way the project is being implemented and not because of the necessity of teaching English in kindergarten as such. Another key benefit identified by teachers has to do with the multicultural skills acquired by pupils and the development of intercultural awareness. A third important benefit identified through this study has to do with enhancing the learning of other foreign languages in the future. Also, by studying the role that teachers perceive themselves to have in terms of English language teaching, they perceive themselves as a professional who must constantly overcome obstacles in the school environment of early childhood education so that students benefit to the maximum extent possible from English language teaching. Some barriers were reported by the teachers in the study. The main one has to do with English as a potential barrier to mother tongue acquisition. Another key issue which is highlighted through this study has to do with the schooling of kindergarten. Finally, in this study the teachers also developed some suggestions regarding the upgrading of the program. The two main suggestions made by the teachers were related to support in finding and developing appropriate materials, as well as training courses. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » Διακρατικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση » Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.