Σκηνική μουσική του Δημήτρη Μητρόπουλου για παραστάσεις αρχαίου δράματος, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον Δημήτρη Ροντήρη. Ανάλυση της μουσικής για την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σκηνική μουσική του Δημήτρη Μητρόπουλου για παραστάσεις αρχαίου δράματος, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον Δημήτρη Ροντήρη. Ανάλυση της μουσικής για την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή

Χαντζόπουλος Περικλής (EL)
Chantzopoulos Periklis (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη μελέτη της μουσικής που συνέθεσε ο Δημήτρης Μητρόπουλος για την Ηλέκτρα του Σοφοκλή και τον Ιππόλυτο του Ευριπίδη. Οι πρωτοποριακές για την εποχή τους επενδύσεις του 1936 και 1937 αντίστοιχα, που αποτέλεσαν τις δύο ακροτελεύτιες συνθετικές του απόπειρες, προέκυψαν στο πλαίσιο της συνεργασίας του συνθέτη με τον Δημήτρη Ροντήρη και προκάλεσαν το ενδιαφέρον του κοινού, μα και τις έντονες αντιδράσεις των κριτικών. Μέσω της μελέτης πρωτογενών και μη πηγών, επιχειρείται μεταξύ άλλων η διερεύνηση των συνθηκών υπό τις οποίες έλαβαν χώρα οι ιστορικές παραγωγές και αναζητείται η αιτία των αντιδράσεων αυτών. Οι μεταγενέστερες επαναλήψεις των παραστάσεων φαίνεται να δικαιώνουν τον Μητρόπουλο και το έργο του. Η ανάλυση της μουσικής του για την "Ηλέκτρα", μιας μουσικής έντονα ρυθμικής και διάφωνης, αναδεικνύει τη σχέση της υπόκρουσης με τον τραγικό λόγο του Σοφοκλή κι επιβεβαιώνει τον καθοριστικό ρόλο που εκείνη διαδραμάτισε στην επιτυχία της συγκεκριμένης απόπειρας για σύγχρονη αναβίωση του αρχαίου δράματος. (EL)
This thesis aims to study the music composed by Dimitris Mitropoulos for Sophocles' “Electra” and Euripides' “Hippolytus”, which were written in 1936 and 1937 respectively, representing the composer’s final compositional endeavours. These compositions emerged from his collaboration with Dimitris Rodiris, who later directed both plays. Notably ahead of their time, both works garnered public interest and provoked strong backlash from critics. Through an investigation of both primary and secondary sources, this thesis seeks to identify the underlying reasons for these strong reactions, as subsequent reiterations of the theatrical palys appear to affirm the merit of Mitropoulos’ work. The detailed analysis of his music for “Electra”, characterized by its strong rhythms and dissonance, sheds light on the interdependent relationship between the background music and Sophocles’ tragic speech. This exploration confirms the pivotal role played by the music in the success of this modern revival of an ancient tragedy. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)