«Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού" Μελέτη Περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού" Μελέτη Περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό

Σβάρνα Αδαμαντία (EL)
Svarna Adamantia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Ο τίτλος της παρούσας εργασίας είναι «Από τη νευροδιαφορετικότητα στην καινοτομία: Ο ρόλος του Lego Spike Prime στην προάσπιση του αυτισμού. Μελέτη περίπτωσης σε μαθητή με αυτισμό». Ουσιαστικά πρόκειται για μια μελέτη με ένα υποκείμενο και κύριος στόχος της είναι να μελετήσει αν η αξιοποίηση μιας συγκεκριμένης σειράς εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με ένα καινοτόμο τεχνολογικό μέσο, όπως είναι το πακέτο εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO Education Spike Prime, μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη επίδοση ενός μαθητή με αυτισμό σε κάποιες βασικές έννοιες προγραμματισμού–φυσικής, καθώς και στη βελτίωση κοινωνικών δεξιοτήτων. Επίσης, η εργασία στοχεύει να μελετήσει την επίδραση της συγκεκριμένης διαδικασίας, των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων αλλά και του ίδιου του μέσου, στην ενίσχυση της κινητοποίησης και της συμμετοχής του μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος, γίνεται προσπάθεια εντοπισμού των θετικών αποτελεσμάτων, των προκλήσεων και των προβληματισμών σχετικά με το συγκεκριμένο μέσο, τις δραστηριότητες αλλά και την αξιοποίησή του στην εκπαιδευτική διαδικασία ατόμων με αυτισμό. Η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης μελέτης προέκυψε από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας και τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν και συμπληρώνουν στοιχεία από την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι ενθαρρυντικά. Σύμφωνα με αυτά, υπήρξε θετική επίδραση του συγκεκριμένου μέσου και της διαδικασίας στην επίδοση, τις δεξιότητες επικοινωνίας αλλά και την κινητοποίηση του συμμετέχοντα με αυτισμό. Από τον σχεδιασμό μέχρι την αξιολόγηση προέκυψαν πολύ χρήσιμα στοιχεία και παρατηρήσεις που αφορούν το μέσο, το υλικό και την αξιοποίησή του από ερευνητές, εκπαιδευτικούς αλλά και σχεδιαστές ανάλογων υλικών στο μέλλον. (EL)
The title of the present study is "From Neurodiversity to Innovation: The Role of Lego Spike Prime in Advocating for Autism. A Case Study on a Student with Autism." Essentially, it is an experimental study with a primary focus on investigating whether the utilization of a specific series of educational activities with an innovative technological tool, such as the LEGO Education Spike Prime robotics kit, can contribute to the improved performance of a student with autism in fundamental programming and physical concepts, as well as enhance social skills. Additionally, the study aims to examine the impact of this specific process, the designated educational activities, and the tool itself on promoting engagement and participation of the student in the educational process. Furthermore, efforts are made to identify positive outcomes, challenges, and considerations related to the specific tool, activities, and its utilization in the educational process for individuals with autism. The necessity of this study emerged from a literature review, and the results corroborate and supplement information from existing literature. The collected data are encouraging, indicating a positive influence of the tool and the process on the participant's performance, communication skills, and engagement. From the planning stage to the evaluation, valuable insights and observations were derived regarding the tool, its materials, and its potential utilization by researchers, educators, and designers of similar materials in the future. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)