«Η Μετακινούμενη Κτηνοτροφία των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Εκπαίδευση»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Η Μετακινούμενη Κτηνοτροφία των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά: Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για την Προσχολική Εκπαίδευση»

Γκοτσίδου Αικατερίνη (EL)
Gkotsidou Aikaterini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιείται η προσέγγιση της μετακινούμενης κτηνοτροφίας των Βλάχων ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά μέσα από τον σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός Εκπαιδευτικού Πολιτιστικού Προγράμματος για τη Προσχολική Εκπαίδευση. Ειδικότερα, μέσα από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα και τα σχέδια διδασκαλίας που το απαρτίζουν, μελετάται η εθνοπολιτισμική ομάδα των Βλάχων τα ήθη, τα έθιμα και οι πρακτικές τους σε σχέση με τη μετακινούμενη κτηνοτροφία, αλλά και ποικίλες εκδηλώσεις του γενικότερου βίου τους, όπως ο εορτασμός του Πάσχα, οι γαστρονομικές παραδόσεις τους, οι πανηγυρικές τους εκδηλώσεις κ.α. Το παρόν Εκπαιδευτικό Πολιτιστικό Πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για παιδιά Προσχολικής ηλικίας και συγκεκριμένα για την τάξη του Νηπιαγωγείου και με κατάλληλες προσαρμογές μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Η υλοποίησή του βασίζεται σε διδακτικές μεθόδους, όπως στη μέθοδο Project, στη βιωματική προσέγγιση, τη συμμετοχική παρατήρηση, τη διερευνητική μάθηση και την χρήση του παιγνιδιού, το οποίο αποτελεί σημαντικό μαθησιακό εργαλείο για τα μικρά παιδιά αυτής της ηλικίας. Επιπλέον, αξιοποιείται η Οπτική Εθνογραφία, όπως και επιχειρείται η διαπολιτισμική και διαθεματική προσέγγιση για την καλύτερη διεξαγωγή και κατανόηση του Πολιτιστικού Προγράμματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες. (EL)
In this master thesis, the approach of the Transhumance Livestock Farming of Vlachs as Intangible Cultural Heritage is carried out through the planning and preparation of an Educational Cultural Program for Preschool Education. Through the specific Program and the teaching plans that make it up, the ethno-cultural group of the Vlachs is studied, as also their morals, customs and practices in relation to Transhumance Livestock Farming, but also various manifestations of their daily life, such as Easter’s celebration, their culinary traditions, their festive events, etc. This Educational Cultural Program is designed for Preschool children and specifically for kindergarten’s class. Its implementation is based on teaching methods, such as the Project method, the experiential approach, participatory observation, exploratory learning and the use of play, which is an important learning tool for young children of this age. In addition, Visual Ethnography is utilized, as well as the intercultural and cross-disciplinary approach is attempted for the better conduct and understanding of the Cultural Program by the students. (EN)

Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία

Γεωγραφία - Ανθρωπολογία – Λαογραφία (EL)
Geography - Anthropology - Folklore (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Κοινωνικές Επιστήμες και Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Κοινωνικές Επιστήμες: Σύγχρονα Ζητήματα Ιστορικής, Κοινωνιολογικής, Λαογραφικής Θεωρίας και Έρευνας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.