Η ελληνική παραδοσιακή μουσική μπορεί να διακριθεί, από μουσικολογική άποψη, σε νησιωτική και ηπειρωτική. Λόγω των σημαντικών διαφορών στις τυπικές κλίμακες και τις ρυθμικές προσεγγίσεις, η καθεμία έχει τη δική της μοναδική μουσική αίσθηση. Για παράδειγμα, η μουσική με βασικούς, γρήγορους ρυθμούς είναι συνηθισμένη στα νησιά, αλλά οι πιο περίπλοκοι, αργοί ρυθμοί είναι συνηθισμένοι στην ηπειρωτική χώρα. Όμως, η νησιωτική ελληνική μουσική είναι ίδια σε όλο το Αιγαίο ή κάθε νησιωτικό σύμπλεγμα
έχει τη δική του ξεχωριστή και ευδιάκριτη μουσική παράδοση;
Στην παρακάτω εργασία θα συγκρίνουμε 20 δωδεκανησιακά με 20 κυκλαδίτικα τραγούδια για να βρούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Αυτή η μουσική ανάλυση γίνεται με το χέρι, χρησιμοποιώντας viewpoints, και πιο συγκεκριμένα το duration, το interval duration, το pitch, το interval pitch, το contour και το link viewpoint (contour, duration). Για την σύγκριση χρησιμοποιούμε επίσης διάφορα μουσικά στοιχεία όπως είναι ο ρυθμός, το ambitus, τη σχέση μικρότερης και μεγαλύτερης αξίας, το μικρότερο και το μεγαλύτερο διάστημα, το ξεκίνημα των τραγουδιών σε θέση ή σε άρση, την μελωδική αρχική κίνηση αλλά και τις μετέπειτα μελωδικές κινήσεις. Επιπλέον, η εργασία περιλαμβάνει μία συνέντευξη από τον Κυριάκο Γκουβέντα, ο οποίος μας λύνει κάποιες απορίες σχετικά με το γιατί έχουν ομοιότητες ή διαφορές τα δωδεκανησιακά και τα κυκλαδίτικα τραγούδια αλλά και γιατί μοιράζονται αρκετά τραγούδια οι δύο ομάδες.
(EL)
Greek traditional music can be distinguished, from a musicological point of view, into island and continental music. Due to the significant differences in formal scales and rhythmic approaches, each has its own unique musical feel. For example, music with basic, fast rhythms is common on the islands, but more complex, slow rhythms are common on the mainland. However is island Greek music the same throughout the Aegean, or does each island cluster have its own distinct and distinctive musical tradition?
In the following paper we will compare 20 Dodecanese songs with 20 Cycladic songs to find their similarities and differences. This musical analysis is done manually, using viewpoints, namely duration, interval duration, pitch, interval pitch, contour and link viewpoint (contour, duration). Gor the comparison we also use various musical elements
such as rhythm, ambitus, the relation of shorter and longer value, shorter and longer interval, the begging of the songs in position or in lift, the melodic initial movement and the subsequent melodic movements. In addition, the paper includes an interview with Mr. Kyriakos Gouventas, who answers some questions about why Dodecanese and Cycladic songs have similarities or differences and why the two regions share several songs.
(EN)