Χωροθέτηση Εναέριων Μέσων Έρευνας και Διάσωσης (Ε-Δ): Περίπτωση μελέτης, Κριτική αξιολόγηση και πρόταση χωροθέτησης των ελικοπτέρων Ε-Δ του αεροπορικού τομέα του ΕΚΣΕΔ (ΕΚΣΕΔ/ΑΤ)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Χωροθέτηση Εναέριων Μέσων Έρευνας και Διάσωσης (Ε-Δ): Περίπτωση μελέτης, Κριτική αξιολόγηση και πρόταση χωροθέτησης των ελικοπτέρων Ε-Δ του αεροπορικού τομέα του ΕΚΣΕΔ (ΕΚΣΕΔ/ΑΤ)

Σφηναρολάκης Θεοδόσιος (EL)
Sfinarolakis Theodosios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Σκοπός της παρούσας διατριβής, είναι η περιγραφή των δυνατοτήτων της υφιστάμενης διάταξης των Ε/Π του ΕΚΣΕΔ/ΑΤ, όσον αφορά στην κάλυψη των περιστατικών με χρονικούς περιορισμούς. Συγκεκριμένα, σκοπεύει να παρουσιάσει την ικανότητα κάλυψης των περιστατικών που συνέβησαν τη χρονική περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2012 έως 1η Οκτωβρίου 2023, χρησιμοποιώντας τις χρονικές απαιτήσεις των 30΄, 60΄ και 90΄ λεπτών αντίστοιχα. Οι ανωτέρω χρονικές απαιτήσεις αφορούν σε τρεις περιπτώσεις μελέτης, στις οποίες υποθέτουμε ότι αναλόγως του επειγόντως, επιθυμούμε εντός αυτών, να αφιχθούν τα Ε/Π της υφιστάμενης διάταξης στο συμβάν. Αντίστοιχα θα παρουσιάσουμε νέες διατάξεις, αποτελούμενες από λιγότερες βάσεις Ε/Π, με ελάχιστα μικρότερα, ίσα ή και μεγαλύτερα ποσοστά κάλυψης περιστατικών, τόσο ανά είδος περιστατικού, όσο και ανά χρονική απαίτηση. Κατά τη μελέτη, θα υποθέσουμε ότι το σύνολο των βάσεων καλύπτεται από Ε/Π τύπου Super Puma, η μέση ταχύτητα των οποίων είναι 120ΚTS, δηλαδή σε 1΄λεπτό πτήσης διανύουν 2ΝΜ επί του εδάφους. Ο λόγος της ανωτέρω υπόθεσης, είναι η εύρεση βέλτιστων διατάξεων βάσεων, στην περίπτωση προμήθειας νέων σύγχρονων Ε/Π δυνατοτήτων Super Puma. Επιπλέον, κατά τη διεξαγωγή συμπερασμάτων δεν θα εξεταστεί ο γεωπολιτικός παράγοντας, ούτε οι επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροδρομίων (Α/Δ), παρά μόνο ο παράγοντας απόσταση αεροδρομίου – θέση περιστατικού. Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί προκειμένου να φτάσουμε σε αποτέλεσμα, περιλαμβάνει την υποτύπωση σε χάρτη της χωρικής κατανομής των περιστατικών (αεροπορικών, ναυτικών, χερσαίων και συνολικών). Παράλληλα, περιλαμβάνει την απεικόνιση των ανωτέρω χρονικών απαιτήσεων σε μορφή κύκλων, με ακτίνα την απόσταση που διανύει το Ε/Π σε κάθε χρονική απαίτηση και κέντρο τη βάση στην οποία εδρεύει. Σε κάθε είδος περιστατικού και σε κάθε χρονική απαίτηση, θα αναφερθεί το σύνολο των περιστατικών που δύναται να καλυφθούν και το ποσοστό επί του συνόλου, τόσο από τις υφιστάμενες βάσεις των Ε/Π, όσο και από το εκάστοτε ελληνικό Α/Δ εκ των συνολικά 56. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν ορισμένες από τις βέλτιστες διατάξεις βάσεων μεταξύ χιλιάδων συνδυασμών, σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις, η εύρεση των οποίων πραγματοποιήθηκε μέσω μακροεντολών. Συμπερασματικά, η νέα οικονομικότερη διάταξη των Ε/Π, για ελάχιστα μικρότερη, ίση ή μεγαλύτερη της υφιστάμενης διάταξης, κάλυψη, διαφέρει αναλόγως του είδους του περιστατικού που δίνουμε προτεραιότητα. Επιλέγοντας δηλαδή διάταξη Ε/Π, προκειμένου να βελτιωθεί η κάλυψη σε ένα είδος περιστατικού, πιθανώς να μειωθεί η κάλυψη σε άλλο είδος περιστατικού. Βάσει των ανωτέρω, προκύπτει ότι θα πρέπει να αναζητηθεί διάταξη Ε/Π, αναφορικά με την κάλυψη των συνολικών περιστατικών. Η παρούσα διατριβή εκτός της έρευνας και των συμπερασμάτων, περιέχει το θεσμικό πλαίσιο, εθνικό και διεθνές, βάσει του οποίου ιδρύθηκε το ΕΚΣΕΔ, καθώς και τη γενική περιγραφή αυτού. Περιγράφει τα περιστατικά κατά τα οποία εμπλέκεται ο αεροπορικός τομέας αυτού, τα οποία αποτελούνται από αεροπορικά, ναυτικά και χερσαία. Επιπλέον, περιγράφεται ο τρόπος διαχείρισης σε κάθε ένα από τα ανωτέρω είδη, είτε πρόκειται για αεροπορικά περιστατικά που αποτελούν αρμοδιότητα του αεροπορικού τομέα, είτε πρόκειται για συνδρομή σε ναυτικά και χερσαία περιστατικά, αρμοδιότητας του ναυτικού τομέα και της Πυροσβεστικής υπηρεσίας (ΠΥ) αντίστοιχα. (EL)
The purpose of this thesis is to describe the timeliness of the existing position of helicopters belonging to JRCC/AS, by type of incident and by all occurrences. In particular, it intends to present the capacity to cover the incidents that occurred in the period 1 January 2012 to 1 October 2023, using the time requirements of 30 ', 60' and 90 'minutes respectively. The above time requirements relate to three study cases, in which we assume that, as a matter of urgency, we would like the helicopters of the existing bases to arrive at the incident. Accordingly, we will present possible provisions, consisting of fewer helicopter bases, with slightly smaller, equal or even higher occurrence coverage rates, both by type of incident and by time requirement. In the study, it will be assumed that total bases are covered by Super Puma helicopters, the average speed of which is 120ΚTS, i.e, in 1 minute of flight they travel 2ΝΜ on the ground. The reason for the above assumption is to find optimal baseline configurations in the case of procurement of new modern type of helicopter with capabilities such as Super Puma. In addition, conclusions will not address the geopolitical factor, nor the operational capabilities of airports, but only aerodrome and incident distance factor. The procedure to be followed in order to reach a result, includes the mapping of the spatial distribution of occurrences (air, maritime, land and totally). At the same time, it includes the display of the above time requirements in the form of cycles, with radius of the distance travelled by the helicopter at each time requirement and centre at its base. For each type of incident and each time requirement, the sum of the occurrences that can be covered and the percentage of the total, both from the existing helicopter bases and from 56 Greek airports, will be reported. In addition, the use of macro-orders will present some of the optimal base’s configurations between thousands of combinations, in each of the above cases. In conclusion, the new helicopter bases, for slightly smaller, equal or greater than the existing provision, coverage, differs according to the type of incident we give priority to. In other words, by selecting an arrangement of helicopters to improve coverage in one type of incident, the coverage may be reduced to another type of incident. In view of the above, for the final proposal of the helicopter base provision, weight will be given to the overall incidents. This thesis, in addition to the investigation and the conclusions, contains the institutional framework, national and international, on the basis of which the JRCC was established and its general description. It describes the incidents in which the aviation sector is involved, consisting of air, maritime and land-based. In addition, it analyses how each of the above types is managed, whether aviation incidents (responsibility of the aviation sector), or assistance in maritime and land incidents (responsibility of the maritime sector and the Fire Department respectively). (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος » ΠΜΣ Στρατηγικές Διαχείρισης Περιβάλλοντος, Καταστροφών και Κρίσεων » Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.