Βιντεοπαιχνίδια, Διαταραχή Παιχνιδιού και Επιθετικότητα Εφήβων στην Ελλάδα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Βιντεοπαιχνίδια, Διαταραχή Παιχνιδιού και Επιθετικότητα Εφήβων στην Ελλάδα

Δεληβοριάς Παρασκευάς (EL)
Delivorias Paraskevas (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η Διαταραχή Παιχνιδιού αναγνωρίστηκε επίσημα ως κλινική οντότητα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας στην 11η αναθεώρηση της Διεθνούς Στατιστικής Ταξινόμησης Νόσων και Συναφών Προβλημάτων Υγείας (ICD-11) το 2018. Στην παρούσα μελέτη εξετάζεται η σχέση μεταξύ της ενασχόλησης με τα βιντεοπαιχνίδια, όπως αυτή προκύπτει από τον ημερήσιο χρόνο και την εβδομαδιαία συχνότητα παιχνιδιού, και της Διαταραχής Παιχνιδιού με την επιθετικότητα 244 εφήβων από την Ελλάδα. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκε η Κλίμακα Διαταραχής Διαδικτυακού Παιχνιδιού – Σύντομη Έκδοση (Lemmens et al., 2015), το Ερωτηματολόγιο της Επιθετικότητας των Buss-Perry – Σύντομη Έκδοση (Buss & Perry, 1992) το οποίο απαρτίζεται από τέσσερεις παράγοντες (σωματική επιθετικότητα, λεκτική επιθετικότητα, θυμός και εχθρότητα), καθώς και μια φόρμα συλλογής δημογραφικών στοιχείων και δεδομένων σχετικά με την ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το ποσοστό επιπολασμού της Διαταραχής Παιχνιδιού στο δείγμα ήταν 0,4%. Ταυτόχρονα, παρατηρήθηκαν συστηματικές συσχετίσεις μεταξύ του ημερησίου χρόνου παιχνιδιού και της εβδομαδιαίας συχνότητας παιχνιδιού με το βαθμό Διαταραχής Παιχνιδιού, καθώς και του βαθμού Διαταραχής Παιχνιδιού με όλες τις διαστάσεις της επιθετικότητας. Κατ΄ επέκταση, βρέθηκε πως η εβδομαδιαία συχνότητα παιχνιδιού και η εχθρότητα μπορούν να προβλέψουν το βαθμό Διαταραχής Παιχνιδιού. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την πρόσφατη βιβλιογραφία και μπορούν να αξιοποιηθούν στη διαμόρφωση εξειδικευμένων προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης για τη Διαταραχή Παιχνιδιού σε εφήβους. (EL)
Gaming Disorder was officially acknowledged as a clinical condition by the World Health Organization within the 11th revision of the International Classification of Diseases (ICD-11) in 2018. The present study examines the relationship of video game exposure, as indicated by the daily gaming time and the weekly gaming frequency, and Gaming Disorder with aggression in 244 adolescents from Greece. Participants were administered the Internet Gaming Disorder Scale - Short Version (Lemmens et al., 2015), the Buss-Perry Aggression Questionnaire - Short Version (Buss & Perry, 1992) which encompasses four factors (physical aggression, verbal aggression, anger and hostility), as well as a demographic data collection form which contained information regarding video game use. According to the results, the prevalence rate of Gaming Disorder in the sample was 0.4%. At the same time, systematic correlations were observed between daily gaming time and weekly gaming frequency with the severity of Gaming Disorder, as well as the severity of Gaming Disorder with all dimensions of aggression. Additionally, it was found that weekly gaming frequency and hostility can predict the severity of Gaming Disorder. These findings are discussed in the context of recent literature and hold implications for the development of targeted prevention and intervention programs tailored to address Gaming Disorder among adolescents. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.