Στη σημερινή διασυνδεδεμένη παγκόσμια αγορά, το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει εξελιχθεί σε
θεμελιώδες στοιχείο της ολοκληρωμένης στρατηγικής μάρκετινγκ κάθε εταιρείας. Η Ελλάδα, όπως
και πολλές άλλες χώρες, έχει υποστεί έναν σημαντικό ψηφιακό μετασχηματισμό τα τελευταία
χρόνια και ενώ πολλές ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τη σημασία του ψηφιακού
μάρκετινγκ, συχνά αντιμετωπίζουν προκλήσεις όταν πρόκειται να αξιολογήσουν και να ενισχύσουν
αποτελεσματικά τις δυνατότητες ψηφιακού μάρκετινγκ. O σκοπός της παρούσας διπλωματικής
εργασίας είναι να παρουσιάσει τα ευρήματα της μέτρησης του Δείκτη Αξιοποίησης Ψηφιακού
Μάρκετινγκ (Digital Marketing Utilazation Index -DMUI) σε επιχειρήσεις που
δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Μέσω της συστηματικής μέτρησης του DMUI, η εργασία
αποσκοπεί στο να παράσχει πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της ετοιμότητας του
ψηφιακού μάρκετινγκ σε αυτές τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, η εργασία θα αξιολογήσει τον βαθμό
ευθυγράμμισης της ψηφιακής στρατηγικής των επιχειρήσεων αυτών, με το σύνολο των
επιχειρησιακών στόχων και σκοπών τους. Με βάση την ποσοτική έρευνα, που έγινε σε 40
επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τα αποτελέσματα δείχνουν πως ο DMUI αυτών
των εταιρειών έχει μέσο όρο 62,03, κάτι το οποίο τις κατατάσσει σε ένα μεσαίο επίπεδο ως προς
την αξιοποίηση του ψηφιακού μάρκετινγκ. Ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα, στο οποίο ωστόσο
έγκειται αρκετή βελτίωση όσον αφορά την καινοτομία στα πλαίσια της επιχείρησης και της
κατάλληλης διοίκησής της, της βέλτιστης διακυβέρνησης του μετασχηματισμού και της
επανεφεύρεσης νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Τέλος, σχετικά με την ολοκληρωτική υιοθέτηση
του ψηφιακού μάρκετινγκ οι εταιρείες πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στα συστήματα
διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (Customer relationship management - CRM) και το affiliate
marketing
(EL)
In today's interconnected global marketplace, digital marketing has become a fundamental element
in the integrated marketing strategies of companies. Greece, like many other countries, has
undergone a significant digital transformation in recent years. Despite the recognition of the
importance of digital marketing by many Greek businesses, they often face challenges in effectively
evaluating and enhancing their digital marketing capabilities. This thesis aims to present the
findings of the Digital Marketing Utilization Index (DMUI) measurement in companies operating
in Greece. Through a systematic measurement of DMUI, the study seeks to provide insights into
the current state of digital marketing readiness in these firms. Furthermore, the paper will assess the
degree of alignment of the digital strategy of these firms with their overall business goals and
objectives. Based on a quantitative survey of 40 companies operating in Greece, the results reveal
that these companies have an average DMUI score of 62.03, placing them at a medium level,
regarding the utilization of digital marketing. While this is a notable result, there is considerable
room for improvement in terms of innovation within the firm, proper management, optimal
governance of transformation, and the reinvention of new business models. In conclusion, for
companies to fully adopt digital marketing, there is a need to place more emphasis on customer
CRM systems and affiliate marketing
(EN)