O ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην επιλογή υπηρεσιών υγείας

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



O ρόλος του ψηφιακού μάρκετινγκ στην επιλογή υπηρεσιών υγείας

Βερβερίδου Μαρία (EL)
Ververidou Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Εισαγωγή: To ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει αδιαμφησβήτητα οφέλη στις υπηρεσίες υγείας. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κατέχουν κυρίαρχη θέση, ως εργαλείο ψηφιακού μάρκετινγκ, συγκριτικά με τις υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες. Στην Ελλάδα, η αξιοποίηση των εργαλείων του ψηφιακού μάρκετινγκ για προώθηση των υπηρεσιών υγείας είναι συχνότερο φαινόμενο στον ιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, η συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου, η χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για θέματα που αφορούν την υγεία και η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους φορείς υγειονομικής περίθαλψης, δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς ώστε οι υπηρεσίες υγείας να μπορούν να βασιστούν σε αυτές τις πληροφορίες, με σκοπό να αξιοποιήσουν τις πρακτικές μάρκετινγκ αποτελεσματικότερα. Σκοπός: Σκοπός της έρευνας, είναι η διερεύνηση της συμπεριφοράς των ασθενών στο διαδίκτυο και της στάσης τους αναφορικά με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για θέματα υγείας, έτσι ώστε οι υπηρεσίες υγείας να αξιοποιήσουν την νέα γνώση για αποτελεσματικότερη ενσωμάτωση του ψηφιακού μάρκετινγκ στην πρακτική τους. Επίσης, μελετήθηκε η αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στις ψηφιακές πλατφόρμες των φορέων υγείας. Τέλος, πραγματοποιήθηκε διερεύνηση της σχέσης των δημογραφικών χαρακτηριστικών των συμμετεχόντων και της δραστηριότητας τους στα ΜΚΔ και στις ψηφιακές πλατφόρμες για θέματα που αφορούν την υγεία. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε μια συγχρονική έρευνα ( cross- sectional study) στην οποία συμμετείχαν 100 ασθενείς που έχουν νοσηλευτεί στην ιδιωτική κλινική «ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟΝ Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ Α.Ε». Το ποσοστό συμμετοχής στην μελέτη ήταν 76.7% (112/146). Το εργαλείο διεξαγωγής της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο. Πραγματοποιήθηκε δειγματοληψία ευκολίας (convenience sampling). Ως εργαζόμενη στην συγκεκριμένη ιδιωτική κλινική, η πρόσβαση στους ασθενείς ήταν εύκολη. Η διεξαγωγή της έρευνας με τυχαία δειγματοληψία ήταν αδύνατη λόγω των πρακτικών και χρονικών περιορισμών. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε τον μήνα Δεκέμβριο του 2023. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το IBM SPSS 28.0.1 (Statistical Package for Social Sciences). Αποτελέσματα: Η πλειονότητα των συμμετεχόντων ήταν γυναίκες (54%), απόφοιτοι λυκείου (52%) με μέσο όρο ηλικίας 42.3 χρονών. Το 37% των συμμετεχόντων ήταν υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέα. Το 89% των συμμετεχόντων χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο κάθε μέρα, ενώ μόνο το 25% των συμμετεχόντων βασίζουν την τελική επιλογή μιας ιδιωτικής υπηρεσίας υγείας κυρίως στην διαδικτυακή αναζήτηση και στην ιστοσελίδα της αντίστοιχης υπηρεσίας υγείας. Ωστόσο, προέκυψε ότι το 51% των συμμετεχόντων αναζητούν πληροφορίες για την υπηρεσία υγείας πριν την τελική επιλογή τους. Το 53% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί «πάρα πολύ» το διαδίκτυο με σκοπό την επίσκεψη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Αναφορικά με την χρήση των ΜΚΔ για θέματα υγείας προέκυψε ότι το 56.8% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί πολύ τα ΜΚΔ για θέματα που αφορούν την υγεία. Σε γενικές γραμμές, οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στις ψηφιακές πλατφόρμες από τους υγειονομικούς φορείς είναι χρήσιμες. Το 47% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι το Facebook σχετίζεται περισσότερο με την προώθηση υπηρεσιών/προϊόντων. Τέλος, η νεότερη ηλικία σχετίστηκε με την διαδικτυακή αναζήτηση και αναζήτηση στην αντίστοιχη ιστοσελίδα της υπηρεσίας (p=0.018) κατά την επιλογή μιας ιδιωτικής υπηρεσίας και το ανώτερο μορφωτικό επίπεδο των συμμετεχόντων σχετίστηκε με συχνότερη χρήση/επίσκεψη στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (p=0.002, p=0.031). Συμπεράσματα: Οι επαγγελματίες υγείας, οφείλουν να ενημερωθούν για την στάση των ασθενών τους αναφορικά με την ψηφιοποίηση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αφομοίωση του διαδικτύου στην καθημερινή πρακτική. Η ηλικία και η βαθμίδα εκπαίδευσης των συμμετεχόντων φάνηκε ότι επηρεάζουν ορισμένες εκφάνσεις της διαδικτυακής δραστηριότητας τους. Ωστόσο, η διαδικτυακή αναζήτηση των δυνητικών ασθενών, πριν την τελική επίσκεψη τους σε επαγγελματία υγείας αποτελεί μια πολυπαραγοντική διαδικασία που βασίζεται σε γνωστικούς και συναισθηματικούς παράγοντες. Με βάση την ήδη θετική στάση που παρατηρείται, απέναντι στην χρήση των ΜΚΔ και των ψηφιακών πλατφορμών για θέματα υγείας, οι επαγγελματίες υγείας που επιθυμούν την αποτελεσματικότερη προώθηση των υπηρεσιών τους, είναι χρήσιμο να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στην προώθηση τους μέσω των ΜΚΔ και να βελτιώσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες μέσω των ψηφιακών πλατφορμών. (EL)
Introduction: Digital marketing offers undeniable benefits to health services. Social media holds a dominant position as a digital marketing tool compared to other digital platforms. In Greece, the use of digital marketing tools to promote health services is a more frequent phenomenon in the private sector. However, the internet users’ online behavior, the use of social media for health-related issues and the evaluation of the services provided by health care organizations have not been sufficiently studied. Health care services will use this information in order to utilize marketing practices more effectively. Aim: The purpose of the research is to investigate the behavior of patients on the internet and their attitude towards social media for health issues, so that health services can utilize the knowledge for a more effective integration of digital marketing in their practice. Also, the evaluation of the services provided on the digital platforms of health institutions was studied. Finally, an investigation of the relationship between the demographic characteristics of the participants and their activity on social media and on the digital platforms for health-related issues was carried out. Methods: A cross-sectional study was carried out in which involved 100 patients who have been hospitalized at the private clinic "EUGENIDEION THERAPEFTEIRION I AGIA TRIAS S.A.". The study participation rate was 76.7% (112/146). The research tool was a questionnaire. Convenience sampling was performed. As a nurse at this particular private clinic, access to patients was easy. Conducting the survey with random sampling was impossible due to practical and time constraints. Data collection took place in the month of December 2023. Data analysis was performed using IBM SPSS 28.0.1 (Statistical Package for Social Sciences). Results: The majority of participants were female (54%), high school graduates (52%) with an average age of 42.3 years. 37% of participants were private sector employees. 89% of the participants use the internet every day, while 25% of the participants base the final choice of a private health service mainly on the internet search and the website of the health service. However, it emerged that 51% of participants look for information about the health service before making their final choice. 53% of the participants, stated that they use the internet "too much" for the purpose of visiting social media. With reference to the use of social media for health issues, it emerged that 56.8% of the participants stated that they use social media a lot for health-related issues. In general, the participants stated that the services provided on the digital platforms by the healthcare providers are useful. 47% of the participants stated that Facebook is more related to the promotion of services/products. Finally, younger age was associated with online search and search on the corresponding service website when choosing a private service (p=0.018), and higher educational level of the participants was associated with more frequent use/visit of social media (p=0.002, p=0.031). Conclusion: Health professionals must be informed, more extensively, about the attitude of their patients regarding the digitization of the services provided and the assimilation of the internet in daily practice. The age and education level of the participants appeared to influence some aspects of their online activity. However, the online search of potential patients before their final visit to a healthcare professional is a multifactorial process based on cognitive and emotional factors. Based on the already positive attitude that is observed towards the use of social media and digital platforms for health issues, health professionals who wish to promote their services more effectively, it is useful to devote more time to their promotion through social media and improve the services provided through digital platforms. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Νοσηλευτικής » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας-Πληροφορική της Υγείας » Κατεύθυνση Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)