«Στάσεις, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και στρατηγικές συμπερίληψης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο»

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Στάσεις, ψυχική ανθεκτικότητα εκπαιδευτικών και στρατηγικές συμπερίληψης μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο»

Πίππα Μαρία (EL)
Pippa Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στη γενική τάξη, των διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών στρατηγικών που αξιοποιούνται για τη συμπερίληψή τους καθώς των εμποδίων που αντιμετωπίζουν σ’ αυτήν τη διαδικασία. Επίσης, αντικείμενο της μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ψυχική ανθεκτικότητα των εκπαιδευτικών, στις στάσεις τους απέναντι στη συμπερίληψη των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και στην αξιοποίηση των στρατηγικών της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της χρήσης ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε 70 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων φαίνεται πως η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει ουδέτερες στάσεις ως προς την πλήρη συμπερίληψη των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο στη γενική τάξη και παρόλο που αναγνωρίζει τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε πολυπολιτισμικές τάξεις εντοπίζεται απόκλιση ανάμεσα στον βαθμό σημαντικότητας και τη συχνότητα εφαρμογής διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών πρακτικών. Τέλος, το συνολικό επίπεδο ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών φάνηκε να σχετίζεται με τις απόψεις τους αναφορικά με τα οφέλη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αλλά όχι με τις στάσεις τους απέναντι στη συμπερίληψη μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. (EL)
This thesis aims to investigate the attitudes of teachers about the concept of inclusion of students with different cultural backgrounds, the differentiated educational strategies used for their inclusion and the barriers that they face in this process. In addition, it studies the relation of teacher’s resilience with their views on the inclusion of students with different cultural background and their beliefs in relation to the implementation of Differentiated Instruction in classroom with multicultural composition. A self-reported questionnaire was used to collect the data online from 70 Primary school teachers. The results showed that, the majority of teachers has neutral views about the full inclusion of students with different cultural background as they point out the necessity of maintaining separate classrooms for those students. In the majority, teachers recognise the benefits of Differentiated Instruction in multicultural classrooms, however a statistical important difference is found between teacher’s views on the importance of applying differentiated educational practices and the frequency of their application. Finally, teacher’s resilience appeared to be related to their views regarding the benefits of differentiated instruction but not to their attitudes toward the inclusion of students with different cultural backgrounds. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.