Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια, τις επιτελικές λειτουργιές και τη φυσική δραστηριότητα σε παιδιά 8-12 ετών

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην ενασχόληση με βιντεοπαιχνίδια, τις επιτελικές λειτουργιές και τη φυσική δραστηριότητα σε παιδιά 8-12 ετών

Κάντζας Ανδρέας Άγγελος (EL)
Kantzas Andreas Angelos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η σπουδαιότητα του ρόλου της φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) και των επιτελικών λειτουργιών (ΕΛ) για την υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών είναι πλέον γνωστή. Ωστόσο, η μεγάλη αύξηση της ενασχόλησης των παιδιών με βιντεοπαιχνίδια (ΕμΒΠ) εγείρει προβληματισμούς για την πιθανή σχέση της με τις δύο παραπάνω σημαντικές παραμέτρους. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της σχέσης μεταξύ της ΕμΒΠ, της ΦΔ και των ΕΛ σε παιδιά ηλικίας 8-12 ετών. Επιμέρους στόχος ήταν η εξέταση πιθανής σύνδεσης της ΕμΒΠ με την ηλικία, το φύλο και τον ΔΜΣ. Στην έρευνα συμμετείχαν 249 μαθητές 8-12 ετών (MΟ=9.7±1.1 έτη). Η ΕμΒΠ καταγράφηκε με τη Video-Gaming Scale-For Children και η ΦΔ με επιταχυνσιόμετρα ActiGraph wGT3X-BT, τα οποία φορέθηκαν για επτά ημέρες. Τέλος, χρησιμοποιήθηκαν οι δοκιμασίες: Attention Network Test, για τον ανασταλτικό έλεγχο (ΑΕ), “How many – What number”, για τη γνωστική ευελιξία (ΓΕ) και Digits Backwards, για τη μνήμη εργασίας (ΜΕ). Η πιθανή σύνδεση μεταξύ ΕμΒΠ και (α) ηλικίας και ΔΜΣ, καθώς και (β) ΦΔ και ΕΛ ελέγχθηκε μέσω ανάλυσης συσχέτισης, ενώ για την εξέταση διαφορών στην ΕμΒΠ μεταξύ των δύο φύλων πραγματοποιήθηκε t-test. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι η ΕμΒΠ δεν συσχετίστηκε με την ηλικία και τον ΔΜΣ των μαθητών, καθώς και ότι η διαφορά στον χρόνο ΕμΒΠ ανάμεσα στα δύο φύλα δεν ήταν στατιστικά σημαντική. Τέλος, αναφορικά με τη σχέση μεταξύ ΕμΒΠ, ΦΔ, και ΕΛ αναδείχθηκε μόνο μία ασθενής θετική συσχέτιση (r= .147, p< .05), μεταξύ της ΦΔ και του χρόνου αντίδρασης στις συμβατές συνθήκες της δοκιμασίας του ΑΕ. Με βάση τα παραπάνω, συμπεραίνεται ότι, στην ηλικία των 8-12 ετών, δεν υπάρχει σημαντική σχέση ανάμεσα στην ΕμΒΠ, τη ΦΔ και τις ΕΛ, υποδεικνύοντας ότι αυτοί οι παράγοντες λειτουργούν ανεξάρτητα. Ωστόσο, λόγω του εξαιρετικά περιορισμένου αριθμού σχετικών ερευνών, κρίνεται αναγκαία περαιτέρω διερεύνηση αυτής της σχέσης, προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. (EL)
The important role of physical activity (PA) and executive functions (EF) to children’s health and development is well established. However, the recent rise of time spent using video games (tVG), raises concerns regarding its potential association with the aforementioned parameters. The aim of the present study was to investigate the relation between tVG, PA, and EF in children 8-12 years of age. A secondary objective was to examine the possible associations of tVG and children’s (a) age, (b) gender and (c) body mass index (BMI). A total of 249 students 8-12 years old (M=9.7±1.1 years) participated in the study. The Video-Gaming Scale - For Children was used to estimate tVG; whereas, PA was recorded with ActiGraph wGT3X-BT accelerometers worn for seven days. Regarding student’s EF, inhibition control (IC) was assessed with the Attention Network Test, cognitive flexibility (CF) with the “How many – What number” task and working memory (WM) with the Digits Backwards task. The possible associations between students’ tVG and their (a) age and BMI and (b) PA and EF were examined using correlation analysis, while the potential differences in tVG between genders were examined with a t-test. No significant correlation emerged between student’s tVG and their age or BMI, whereas tVG differences between genders were insignificant. Finally, the correlation analysis among tVG, PA, and EF revealed only a weak positive correlation (r= .147, p< .05) between students’ PA and their reaction time in congruent trials of the IC task. From the above it can be concluded that, in children 8-12 years of age, tVG is not related to PA or EF, suggesting that these factors function independently from one another. However, the extremely short amount of relative research indicates the need for further investigation, for definitive conclusions to be made. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού » Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού » ΠΜΣ Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός » Κατεύθυνση Προπονητική Αθλημάτων
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)