Η γεωμετρία των οχυρώσεων ή προστασία χάρη στα μαθηματικά: Διδασκαλία Γεωμετρίας στο Δημοτικό με αξιοποίηση ιστορικών πηγών

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η γεωμετρία των οχυρώσεων ή προστασία χάρη στα μαθηματικά: Διδασκαλία Γεωμετρίας στο Δημοτικό με αξιοποίηση ιστορικών πηγών

Σώζος Βασίλειος (EL)
Sozos Vasileios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στην παρούσα έρευνα χρησιμοποιήθηκε μια παρουσίαση με ιστορικές πηγές για το έργο του Jean Errard στην εξέλιξη της γεωμετρίας των οχυρώσεων με σκοπό την κινητοποίηση των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών, την κατανόηση των μαθηματικών εννοιών της Γεωμετρίας μέσα από το κατασκευαστικό πρόγραμμα του Jean Errard και τη δημιουργία θετικής στάσης των μαθητών απέναντι στα Μαθηματικά. Συμμετέχοντες ήταν 14 μαθητές από ένα τμήμα της Δ΄ τάξης. Τα αποτελέσματα που παρουσιάζονται σε αυτήν την εργασία προέρχονται από φύλλα εργασίας, από παρατηρήσεις κατά τη διδασκαλία και από ένα ερωτηματολόγιο. Οι μαθητές κατανόησαν τους λόγους εξέλιξης των οχυρών με τη βοήθεια των Μαθηματικών που λειτούργησαν ως θετικό κίνητρο στην ενότητα της Γεωμετρίας. Έπειτα, κατασκεύασαν το εξαγωνικό οχυρό με προμαχώνες του Jean Errard και κατανόησαν τις γεωμετρικές έννοιες που περιλαμβάνονται σε αυτό. Τέλος, από την αξιολόγηση των μαθητών για την Ιστορία των Μαθηματικών, φαίνεται πως η αξιοποίηση της επηρέασε θετικά τη στάση των μαθητών ως προς το μάθημα των Μαθηματικών. (EL)
In this research, a presentation with historical sources on Jean Errard's work in the development of the geometry of fortifications was used in order to motivate students in the lesson of Mathematics, the understanding of the mathematical concepts of Geometry through Jean Errard's construction project and the creation of a positive attitude of students towards Mathematics. Participants were 14 students from a 4th grade class. The results presented in this paper come from worksheets, observations during teaching and a questionnaire. The students understood the reasons for the evolution of the forts with the help of Mathematics which acted as a positive motivation in the lesson of Geometry. Then, they constructed Jean Errard's hexagonal bastion fort and understood the geometric concepts involved. Finally, from the students' assessment on the History of Mathematics, it appears that its use positively influenced students' attitudes towards the lesson of Mathematics. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διδακτική των Μαθηματικών και Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Διδακτική των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)