Η συμμετοχή αναπήρων εφήβων από ιδρυματικά πλαίσια σε ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα: Απόψεις και εμπειρίες των επαγγελματιών ενός ΚΔΑΠμεΑ

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η συμμετοχή αναπήρων εφήβων από ιδρυματικά πλαίσια σε ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα: Απόψεις και εμπειρίες των επαγγελματιών ενός ΚΔΑΠμεΑ

Κυνηγού Χαρίτα (EL)
Kinigou Charita (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η προώθηση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων των αναπήρων ατόμων είναι αναγκαία, ώστε να δημιουργηθεί μία συμπεριληπτική, δίκαιη και βιώσιμη κοινωνία. Η ισότιμη συμμετοχή τους σε όλες τις πτυχές της καθημερινής ζωής αποτελεί ένα τέτοιο δικαίωμα. Έτσι, αναγνωρίζοντας την αξία της ισότητας, είναι καίριας σημασίας να ενθαρρύνεται η συμμετοχή των αναπήρων ατόμων σε ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι αναγκαίες τόσο για την ολοκληρωμένη τους ανάπτυξη, όσο και για την κοινωνική τους ένταξη και την ενίσχυση της ποιότητας ζωής τους. Καθώς τα άτομα με αναπηρία που ζουν σε ιδρυματικό πλαίσιο διατρέχουν υψηλό κίνδυνο στέρησης του δικαιώματος αυτού λόγω του κοινωνικού αποκλεισμού που βιώνουν, η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά μέσω της ποιοτικής μεθοδολογίας τις αντιλήψεις και τις εμπειρίες επαγγελματιών που εργάζονται σε κέντρο δημιουργικής απασχόλησης ατόμων με αναπηρία (ΚΔΑΠμεΑ) με εφήβους/έφηβες με αναπηρία από ιδρυματικά πλαίσια. Το δείγμα αποτέλεσαν δέκα επαγγελματίες διαφορετικών ειδικοτήτων, οι οποίοι/ες μέσω συνεντεύξεων αναφέρθηκαν στο ζήτημα της συμμετοχής των εφήβων αυτών σε δραστηριότητες του κέντρου δημιουργικής απασχόλησης. Η μελέτη, η οποία ανέδειξε μία εστίαση στο ιατρικό μοντέλο προσέγγισης της αναπηρίας, υπογραμμίζει αρκετούς τομείς ανησυχίας αλλά και πιθανής βελτίωσης. Τα βασικά ευρήματα αναδεικνύουν την ανάγκη για ενισχυμένη θεσμική υποδομή και εξατομικευμένη φροντίδα στα ιδρυματικά πλαίσια. Τονίζεται επίσης η σημασία της επαγγελματικής στελέχωσης, καθώς και η αναγκαιότητα βελτιωμένης επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων και εξωτερικών παροχών υπηρεσιών. Με βάση τα παραπάνω, συνεπάγεται η ανάγκη για συστημικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στην κοινωνική στάση απέναντι στην αναπηρία και την ψυχική υγεία. (EL)
Promoting the fundamental human rights of people with disabilities is necessary to create an inclusive, fair, and sustainable society. Their equal participation in all aspects of daily life is such a right. Thus, recognizing the value of equality, it is crucial to encourage the participation of people with disabilities in recreational and educational activities, which are necessary for their holistic development, as well as for their social inclusion and enhancement of their quality of life. As individuals with disabilities living in institutions are at high risk of being deprived of this right due to the social exclusion they experience, this research study examines, through qualitative methodology, the perceptions and experiences of professionals working in an Center for Creative Employment of people with disabilities with adolescents from institutional backgrounds. The sample consisted of ten professionals of various specialties who, through interviews, addressed the issue of the participation of these adolescents in activities at the Center for Creative Employment of people with disabilities. The study, which highlighted a focus on the medical model of disability, emphasizes several areas of concern as well as potential areas for improvement. The main findings underscore the need for enhanced institutional infrastructure and individualized care in institutional settings. The importance of professional staffing is also emphasized, as well as the necessity of improved communication and collaboration between institutions and external service providers. Based on the above, systemic changes are implied, including changes in societal attitudes towards disability and mental health. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία » ΠΜΣ Ειδική Αγωγή » Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.