Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών στα δημοτικά σχολεία της Αθήνας: Απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Ξενικουδάκη Έλλη (EL)
Xenikoudaki Elli (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων και μεταναστών. Σκοπός της είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, αναφορικά με τις κατάλληλες μεθόδους και πρακτικές για την αντιμετώπισή των εν λόγω προβλημάτων τόσο μέσα από στρατηγικές, που έχουν αξιοποιήσει/ αξιοποιούν στα πλαίσια της σχολικής τους τάξης όσο κι άλλες, τα πιθανά αποτελέσματα και προκλήσεις κατά την εφαρμογή τους, καθώς και τις ευρύτερες εκπαιδευτικές και κοινωνικές αλλαγές που κρίνουν ότι απαιτούνται. Προκειμένου να αναδειχθούν οι οπτικές γωνίες και οι προσωπικές εμπειρίες των συμμετεχόντων αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα, επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη, σε δείγμα 14 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, που εργάζονται σε σχολεία της Αθήνας, με γηγενή κι αλλοεθνή μαθητικό πληθυσμό. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την ανάλυση δεδομένων αναδεικνύουν τη θετική εμπειρία των συμμετεχόντων από την εφαρμογή διαπολιτισμικών μεθόδων και πρακτικών. Παράλληλα, την περιορισμένη γνώση τους σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την ανετοιμότητα, ή ετοιμότητα σχεδόν αποκλειστικά βάσει της εμπειρίας τους, στη διδασκαλία των εν λόγω παιδιών. Οι συμμετέχοντας με τις απαντήσεις τους επιβεβαίωσαν τη σημασία εφαρμογής τέτοιων πρακτικών που συναντώνται στη βιβλιογραφία, εμπλουτίζοντάς τες με δικές τους προτάσεις. Επισήμαναν όμως τις σοβαρές δυσκολίες και προκλήσεις, που συνοδεύουν την προσπάθεια εφαρμογής τους στο σημερινό σχολείο. Παρά τα πολλαπλά οφέλη αυτών των μεθόδων και πρακτικών σε γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο για το σύνολο των μαθητών, διαπίστωσαν ότι δεν αρκούν για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των παιδιών άλλης καταγωγής, αν δεν συνδυαστούν με συνολικότερες εκπαιδευτικές και πρωτίστως κοινωνικές αλλαγές. (EL)
This thesis focuses on addressing the educational problems of refugees and immigrants. Its purpose is to investigate the opinions of Primary teachers, regarding the appropriate methods and practices to deal with the problems in question, both through strategies, which they have used or are currently using in their school class, as well as others, the possible outcomes and challenges in their implementation, as well as the wider educational and social changes they deem necessary. To highlight the perspectives and personal experiences of the participants regarding the subject under investigation, the qualitative research method was chosen. The semi-structured interview was used as a research tool, with a sample of 14 Primary teachers, who work in schools in Athens, with a native and foreign student population. The results obtained from the data analysis highlight the positive experience of the participants from the application of intercultural methods and practices. At the same time, their limited knowledge on issues of intercultural education and their unpreparedness, or readiness almost exclusively based on their experience, in teaching the children in question. The participants with their answers confirmed the importance of implementing such practices found in the literature, enriching them with their own suggestions. However, they pointed out the serious difficulties and challenges that accompany the attempt to implement them in today's school. Despite the multiple benefits of these methods and practices on a cognitive, emotional and social level for all students, they found that they are not enough to address the educational problems of children of other origins, if they are not combined with more comprehensive educational and primarily social changes. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.