Αλλαγή: change, μια παράσταση για εφήβους (βασισμένη στο κείμενο του Edouard Louis Αλλαγή: Μέθοδος)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αλλαγή: change, μια παράσταση για εφήβους (βασισμένη στο κείμενο του Edouard Louis Αλλαγή: Μέθοδος)

Φρακτοπούλου Εύα (EL)
Fraktopoulou Eva (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η διπλωματική εργασία, με τον τίτλο Αλλαγή:Change, μια παράσταση για εφήβους, (βασισμένη στο κείμενο του Edouard Louis Αλλαγή: Μέθοδος) αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο της μέρος επιχειρεί να κατανοήσει πως δημιουργείται η σύγχρονη δραματουργία για εφήβους, μέσω της διασκευής ενός λογοτεχνικού κειμένου και κατ΄ επέκταση μιας παράστασης που απευθύνεται σε αυτό το κοινό. Το δεύτερο μέρος της, αφορά την πραγμάτωση της παράστασης ενώπιον εφηβικού κοινού,μέσω της ποιοτικής μεθόδου χρησιμοποιήθηκαν τα μεθοδολογικά εργαλεία ,του ενεργού παρατηρητή, αλλά και ημιδομημένοι και συγκεκριμένοι τύποι ερωτήσεων, με σκοπό να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα της ερευνήτριας: Ποιες θεματικές αφορούν τον έφηβου θεατή από ένα δραματικό κείμενο πλούσιο σε θεματικές, και πως συνδέονται με ζητήματα ταυτότητας και ιδιαίτερα έμφυλης ταυτότητας. Η πρώτη ενότητα ονομάζεται «Το δραματουργικό και παραστατικό κομμάτι», ενώ η δεύτερη ενότητα ονομάζεται: «Το θεατροπαιδαγωγικό πλαίσιο». Και δομείται ως εξής: Στο πρώτο κεφάλαιο, πραγματώνεται μια εισαγωγή, για την αυτοβιογραφία καθώς την αυτό- κοινωνιό- βιογραφική γραφή, στην προσπάθεια, να κατατάξουμε λογοτεχνικά τνο συγγραφέα και το είδος αυτών των έργων. Έπειτα, γίνεται αναφορά στην διασκευή και στην δραματουργική επεξεργασία του έργου Αλλαγή: Μέθοδος: Σε αυτό το κεφάλαιο, θα παραθέσω: την κεντρική ιδέα/ σύλληψη, που είχα για τον έργο, με βάση την οποία έγινε η διασκευή, τους δραματουργικούς στόχους που τέθηκαν, τις δραματουργικές αλλαγές/ μετατροπές που χρειάστηκαν να γίνουν για να προχωρήσω από το χαρτί σε ένα σκηνικό αποτέλεσμα. Εν συνεχεία, αναλύεται η διαδικασία των προβών ενώ στόχος έιναι η δημιουργία ενός παραστασιακού αποτελέσματος και αναλύω τον σκηνικό τόπο, που επιθυμούσα να δημιουργηθεί. Η ενότητα αυτή κλείνει με δύο κεφάλαια: το ένα που εστιάζει στης σκηνικές αποτυπώσεις των λογοτεχνικών έργων του Louis, ενώ το τελευταίο κεφάλαιο σχετίζεται με την εφηβική δραματουργία στο ελληνικό θεατρικό τοπίο, το οποίο έχει ως θεματολογία της έμφυλες ταυτότητες. Στην δεύτερη ενότητα, με τίτλο,«Το θεατροπαιδαγωγικό πλαίσιο», γίνεται αρχικά μια θεωρητική εισαγωγή για τον ρόλο και την δυναμική του εφαρμοσμένου θεάτρου, εστιάζοντας στο εφαρμοσμένο θέατρο σε σχολεία. Ακολούθως, προχωρούμε στο κύριο μέρος της ενότητας αυτής, που αφορά την εφαρμογή της παράστασης στο σχολείο, και συγκεκριμένα πώς μέσω της ποιοτική έρευνας, και συγκεκριμένα μέσα από το ρόλο «Αλλαγή:Change, μια παράσταση για εφήβους» 6 του συμμετοχικού παρατηρητή, αλλά και μέσω τις διατύπωσης ερωτημάτων πριν και μετά το παραστασιακό γεγονός, απαντώνται τα ερωτήματα που τέθηκαν. (EL)
The thesis, entitled Change, a performance for teenagers, (based on the text of Edouard Louis Change: Method) consists of two parts. Its first part attempts to understand how modern drama for teenagers is created, through the adaptation of a literary text and, by extension, a performance addressed to this audience. The second part of it concerns the realization of the performance in front of a teenage audience, through the qualitative method the methodological tools of the active observer were used, as well as semi-structured and specific types of questions, in order to answer the following questions of the researcher: Which topics concern the teenager viewer from a dramatic text rich in themes, and how they are connected to issues of identity and especially gender identity. (EN)

Γενικά έργα

Γενικά έργα (EL)
General works (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Θεατρικών Σπουδών » ΠΜΣ Ελληνικό και Παγκόσμιο Θέατρο: Δραματουργία, Παράσταση, Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Διδακτική του θεάτρου

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.