Las variedades de español en la clase de ELE en Grecia.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Las variedades de español en la clase de ELE en Grecia.

Τσούφιου-Σεραφετίνογλου Αδαμαντία (EL)
Tsoufiou-Serafetinoglou Adamantia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Οι σύγχρονες γλώσσες παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις που καθορίζονται από τέσσερις παραμέτρους: τη γεωγραφική, τη διαχρονική, την κοινωνική καθώς και αυτήν που συσχετίζεται με την επικοινωνιακή περίσταση. Η ισπανική εμφανίζει ένα μεγάλο αριθμό γεωγραφικών γλωσσικών ποικιλιών, δεδομένου ότι είναι η μητρική γλώσσα ενός σημαντικού μέρους του παγκόσμιου πληθυσμού και παρουσιάζει μεγάλη εδαφική εξάπλωση. Κατά συνέπεια, οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με τη διδασκαλία της ισπανικής ως ξένης γλώσσας βρίσκονται αντιμέτωποι με μια πολύ σημαντική και μερικές φορές αρκετά περίπλοκη απόφαση, καθώς καλούνται να επιλέξουν ποια ποικιλία ή ποιες ποικιλίες θα συμπεριλάβουν στη διδακτική διαδικασία και θα χρησιμοποιήσουν ως γλωσσικό μοντέλο στις τάξεις τους. Η παρούσα μελέτη, λοιπόν, αποσκοπεί στο να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι καθηγητές της ισπανικής ως ξένης γλώσσας στην Ελλάδα εντάσσουν και παρουσιάζουν τις γεωγραφικές ποικιλίες στο πλαίσιο των μαθημάτων τους. Η μελέτη βασίζεται στην ανάλυση μιας σειράς δεδομένων, τα οποία προέκυψαν μέσα από μια έρευνα και μας επέτρεψαν να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα σχετικά με την στάση που έχουν υιοθετήσει απέναντι στις διαφορετικές γεωγραφικές ποικιλίες οι καθηγητές της ισπανικής στην Ελλάδα και, φυσικά, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αυτές ενσωματώνονται στη διδασκαλία των ισπανικών. (EL)
Las lenguas modernas presentan variaciones geográficas, diacrónicas, sociales y, también, situacionales. En el caso del castellano, el fenómeno de la variación lingüística diatópica se manifiesta a través de numerosas variedades y hablas diferentes. Esto se debe al hecho de que el castellano es la lengua materna de una parte considerable de la población mundial y presenta una gran expansión territorial. Por consiguiente, en el marco de la clase de español como lengua extranjera (clase de ELE), el docente se encuentra ante la toma de una decisión muy importante y, a veces, bastante complicada, dado que el enseñante tiene que elegir la variedad o las variedades que va a incluir en el proceso de enseñanza y va a utilizar como modelo lingüístico. El presente estudio, entonces, tiene como objetivo examinar la manera en la que los profesores de ELE en Grecia incluyen y presentan las variedades del español en sus clases. La investigación se ha llevado a cabo mediante un proceso de análisis de datos, obtenidos a través de una encuesta, que nos ha permitido sacar algunas conclusiones en cuanto a las actitudes que presentan los profesores de ELE en Grecia hacia las distintas variedades del castellano y, por supuesto, en cuanto al modo que estas se incorporan en las clases de ELE. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Spanish

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Λατινοαμερικανικές και Ιβηρικές Σπουδές » Κατεύθυνση Μετάφραση - Γλωσσολογία. Θεωρία και Εφαρμογές στην Ισπανική Γλώσσα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)