Η Ελληνική Εκπαιδευτική Πραγματικότητα μετά το Προσφυγικό Κύμα του 2014: Πρακτικές Εκπαιδευτικών για την Ενσωμάτωση των παιδιών Προσφύγων στα Σχολεία.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η Ελληνική Εκπαιδευτική Πραγματικότητα μετά το Προσφυγικό Κύμα του 2014: Πρακτικές Εκπαιδευτικών για την Ενσωμάτωση των παιδιών Προσφύγων στα Σχολεία.

Μπιρμπίλη Κωνσταντίνα (EL)
Birmpili Konstantina (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα πτυχιακή εργασία μελετά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2014 έως σήμερα σχετικά με την ενσωμάτωση των προσφύγων μαθητών/τριών στο εκπαιδευτικό σύστημα και τους τρόπους μέσα από τους οποίους τα διαχειρίζονται. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται ο ρόλος των εκπαιδευτικών όσον αφορά στη διαχείριση, στην αντιμετώπιση και στην επίλυση των αναδυόμενων προκλήσεων κατά την εκπαίδευσή τους. Την ίδια στιγμή ερευνάται και ο ρόλος της Πολιτείας, η οποία έχει την κύρια ευθύνη αναδιοργάνωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσα από ερωτηματολόγιο. Μάλιστα, τα ευρήματα επιβεβαίωσαν την ανάγκη υποστήριξης από το κράτος αλλά και ευρύτερης κοινωνικής στήριξης για να επιτευχθεί η ομαλή και η αποτελεσματική ενσωμάτωση των προσφύγων μαθητών/τριών στα ελληνικά σχολεία. Επιπλέον αναδείχθηκε πως τόσο η εμπειρία όσο και η συνεχής επιμόρφωση των διδασκόντων σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης συμβάλλουν σημαντικά στην προσαρμογή των πρακτικών που χρησιμοποιούν για την ένταξη αυτών των μαθητών/τριών στο σχολείο. Η χρήση της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και η δημιουργία πολυπολιτισμικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με την διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού και συμπεριληπτικού περιβάλλοντος μάθησης, λειτουργούν θετικά στην ενσωμάτωση των προσφύγων μαθητών/τριών. Ωστόσο, πέραν της συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτήν την προσπάθεια απαιτείται μεγαλύτερη και στοχευμένη κρατική υποστήριξη τόσο σε επίπεδο οργάνωσης (π.χ. Αναλυτικό Πρόγραμμα) όσο και σε πρακτικό επίπεδο (αύξηση εξειδικευμένων δομών, υποδομές, οπτικοακουστικό υλικό). (EL)
This thesis studies the problems faced by primary education teachers from 2014 to today regarding the integration of refugee students into the education system and the ways in which they are managed. More specifically, the role of teachers in terms of managing, dealing with, and solving emerging challenges during their education is examined. At the same time, the role of the State, which seems to have the main responsibility for reorganizing the educational system, is investigated. The research data were collected through a questionnaire. In fact, the findings confirmed the need for support from the State as well as broader social support to achieve the smooth and effective integration of refugee students in Greek schools. In addition, it was shown that both the experience and the continuous training of the teachers in matters of intercultural education contribute significantly to the adaptation of the practices they use for the integration of these students in the school. The use of differentiated teaching and the creation of multicultural activities, combined with the formation of a supportive and inclusive learning environment, work positively in the integration of refugee students. However, in addition to the participation of teachers in this effort, greater and targeted state support is required both at the level of organization (e.g., Analytical Program) and at the practical level (increase of specialized structures, infrastructures, audiovisual material). (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.