Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζεται στην εξέλιξη των περιοδικών lifestyle στην Ελλάδα τις δεκαετίες 1980 και 1990. Λόγω παντελούς έλλειψης συναφούς βιβλιογραφίας και στοιχείων, η εργασία βασίζεται σε επιλεκτικές συνεντεύξεις με επαγγελματίες που δραστηριοποιήθηκαν κι εργάζονταν στα εν λόγω έντυπα τη συγκεκριμένη περίοδο. Με τις συνεντεύξεις επιδιώξαμε να συγκαταλέξουμε στοιχεία που μας βοήθησαν να καταγράψουμε: (α) την έννοια που αποδιδόταν στον όρο lifestyle στην Ελλάδα, (β) ποια ήταν η πορεία των lifestyle περιοδικών, (γ) πως αποτυπώνεται η εργασιακή εμπειρία της εποχής στον τομέα των περιοδικών και ποια η γενικότερη σχέση μεταξύ εργαζόμενου και εντύπου, (δ) ποια ήταν η σχέση ανάδρασης ανάμεσα στους δημοσιογράφους των εν λόγω περιοδικών και του αναγνωστικού κοινού. Έχοντας αξιοποιήσει την θεματική ανάλυση ως μέθοδο ανάλυσης των αποτελεσμάτων, καταλήξαμε στα συμπεράσματα ότι η έννοια του lifestyle επιδέχεται πολλούς και διαφορετικούς ορισμούς τόσο στις δεκαετίες που μας απασχολούν όσο και στις μέρες μας και διακρίναμε μια καθημερινότητα με ευχάριστο εργασιακό κλίμα που ωστόσο εμφανείς ήταν οι δυσκολίες σχετικά με την εύρεση εργασίας σε ορισμένες περιπτώσεις. Επιπλέον, διαπιστώσαμε ότι η πορεία των περιοδικών lifestyle, πέρασε από πολλούς σταθμούς καθοριστικούς για τη μορφή τους κάτι που φαίνεται μέχρι και σήμερα, και τέλος παρατηρήσαμε ότι η επαφή δημοσιογράφων και αναγνωστών ήταν πολυδιάστατη παλιά σε αντίθεση με σήμερα.
(EL)
This MSc thesis examines the evolution of lifestyle magazines in Greece throughout the 1980s and 1990s. Given the dearth of pertinent literature and empirical data, this study relies on targeted interviews with professionals who were actively engaged in the publication and editorial processes of such magazines during the aforementioned period. The primary objectives of these interviews were to elucidate: (a) the conceptualization of 'lifestyle' within the Greek context, (b) the trajectory of development observed in lifestyle magazines, (c) the prevailing work environment and dynamics within the magazine industry during that era, and (d) the reciprocal interaction between journalists employed by these magazines and their readership.
Utilizing thematic analysis as the principal methodological approach for analyzing the gathered data, the study arrived at several noteworthy conclusions. Firstly, it was found that the concept of lifestyle is subject to various interpretations both during the period under scrutiny and in contemporary times. Secondly, notwithstanding the challenges associated with employment opportunities, the prevailing working conditions within the industry were generally characterized by a conducive and amiable atmosphere. Furthermore, the developmental trajectory of lifestyle magazines was identified to have undergone several pivotal stages, the echoes of which resonate in present-day publications. Lastly, the relationship between journalists and their readership was observed to be multifaceted and nuanced during the period in question, in contrast to the more streamlined interactions prevalent in contemporary discourse.
(EN)