Τα τελευταία χρόνια, τα εργαλεία Web Analytics αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ που εφαρμόζει κάθε εταιρεία η οποία δραστηριοποείται στο διαδίκτυο μέσω του οποίου προσφέρει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της στους πελάτες της. Οι δυνατότητες που προσφέρουν τα δεδομένα που συλλέγονται από τον ηλεκτρονικό ιστότοπό της εταιρείας είναι εντυπωσιακές και αποσκοπούν στην βελτίωση της εν γένει λειτουργίας της ανεξάρτητα από το μέγεθος της.
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη γύρω από την χρήση των εργαλείων web analytics στη διαμόρφωση στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ για μια επιχείρηση. Αρχικά, δίνεται μια περιγραφή των εργαλείων αυτών καθώς και η ιστορική τους εξέλιξη, εστιάζοντας στο ευρύτερα γνωστό Google Analytics 4 ενώ αναφορά γίνεται και σε άλλα σημαντικά εργαλεία του κλάδου αυτού. Επιπλέον αναδεικνύεται η σύνδεση των εργαλείων web analytics με τον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ, καθώς και η σημασία των κοινωνικών δικτύων σε αυτό το πλαίσιο.
Στη συνέχεια, με στόχο την βαθύτερη κατανόηση της σημασίας των εργαλείων αυτών, αλλά και των συμπερασμάτων που απορρέουν από την χρησιμοποίηση τους, παρουσιάζεται η ανάλυση που πραγματοποιήθηκε σε ένα σύνόλο δεδομένων από ένα ηλεκτρονικό πολυκατάστημα, κάνοντας χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Python. Η διαδικασία περιλαμβάνει την εύρεση και περιγραφή του συνόλου δεδομένων, την προεπεξεργασία αυτών και τη μελέτη τους. Επιπλέον, γίνεται προσπάθεια ανεύρεσης κανόνων συσχέτισης μεταξύ των προϊόντων που αγοράστηκαν, ενώ η μελέτη προχωρά και σε ανάλυση για επιλεγμένους πελάτες με έμφαση στη σύγκριση του συνολικού κόστους αγορών, σε ανάλυση ανά κατηγορία προϊόντος, τις μάρκες προϊόντων που επιλέχθησαν, καθώς και σε ανάλυση του ποσοστού εγκατάλειψης του ιστότοπου.
Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση αυτή και παρέχονται προτάσεις για την αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών με στόχο την βελτίωση της απόδοσης της επιχείρησης.
(EL)
In recent years, Web Analytics tools have become an integral part of the digital marketing strategy of every company that operates on the Internet through which it offers its products and services to its customers. The possibilities they offer to the data collected from the company's online website are impressive and are aimed at improving the overall operation of the business regardless of its size.
This paper is a study on the use of web analytics tools in the formulation of a digital marketing strategy for a company. Initially, a detailed description of these tools and their historical development is given, focusing on the more widely known Google Analytics 4 while reference is made to other important tools in this field. In addition, the connection between web analytics tools and the digital marketing sector is highlighted, as well as the importance of social networks in this context.
Then, in order to gain a deeper understanding of the importance of these tools and the conclusions that follow from their use, the analysis carried out on a dataset from an online department store, using the Python programming language, is presented. The process involves finding and describing the dataset, preprocessing it and studying it. In addition, an attempt is made to find association rules between the products purchased, and the study also proceeds to an analysis for selected customers, focusing on the comparison of the total purchase cost, the analysis by product category, the product brands selected, and an analysis of the website abandonment.
Finally, the conclusions resulting from this analysis are presented and suggestions are provided for the use of this information in order to improve the performance of the company.
(EN)