Στάσεις και προδιαθέσεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ)

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στάσεις και προδιαθέσεις εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης σχετικά με τον μετασχηματισμό του σχολείου σε Οργανισμό και Κοινότητα Μάθησης (ΟΚΜ)

Καμαριώτης Γεώργιος (EL)
Kamariotis Georgios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η ιδέα του οργανισμού μάθησης στο πλαίσιο της θεωρίας της διοίκησης αναπτύχθηκε από τους Argyris και Schon (1978) και έγινε δημοφιλής από τον Senge (1990) (Πασιάς κ.ά. 2024:18). Ο οργανισμός μάθησης είναι ένας χώρος όπου καλλιεργείται μια "μαθησιακή ατμόσφαιρα", μια "μαθησιακή κουλτούρα" ή ένα "μαθησιακό κλίμα" και όπου η "μάθηση για τη μάθηση" είναι απαραίτητη για όλους τους εμπλεκόμενους (OECD, 2016:Introduction). Πολλές έρευνες και μελέτες έχουν γίνει σε διεθνές και εγχώριο επίπεδο με θέμα τους Οργανισμούς και Κοινότητες Μάθησης (ΟΚΜ) ή τις Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης (ΕΚΜ) σε σχέση με την Πρωτοβάθμια ή την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ελάχιστες όμως επικεντρώνονται στην Επαγγελματική εκπαίδευση. Η παρούσα έρευνα εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς το σκοπό. Διερευνά τις στάσεις και τις προδιαθέσεις των εκπαιδευτικών Επαγγελματικής εκπαίδευσης για τον μετασχηματισμό του σχολείου σε ΟΚΜ. Ο μετασχηματισμός του σχολείου σε ΟΚΜ διερευνάται σε επτά άξονες: • Σχολείο & Όραμα • Σχολείο & Συνεργατική Κουλτούρα – Μάθηση • Σχολείο & Διαδικασίες • Σχολείο & Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών • Σχολείο & Ηγεσία • Σχολείο & Ανατροφοδότηση, Αναστοχασμός, Αξιολόγηση Ομοτέχνων • Σχολείο & Καλές Πρακτικές – Εκπαιδευτικά Δίκτυα και Ροές Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν πολύ ισχυρή προδιάθεση και μέτρια έως πολύ ισχυρή στάση των εκπαιδευτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης για τον μετασχηματισμό του σχολείου σε ΟΚΜ, παρά το γεγονός ότι καταγράφονται σχετικά μειωμένες τιμές στον άξονα της ανατροφοδότησης, αναστοχασμού και αξιολόγησης ομοτέχνων. Στα σημαντικά των αποτελεσμάτων είναι το ότι το μεγαλύτερο σκορ τόσο σε επίπεδο προδιαθέσεων όσο και σε επίπεδο στάσεων καταγράφεται για τον άξονα της Συνεργατικής Κουλτούρας – Μάθησης. Αναδεικνύεται επίσης ότι υπάρχει στατιστική σημαντικότητα στη σχέση προδιαθέσεων – φύλου, με τις γυναίκες να έχουν στατιστικά σημαντικό, μεγαλύτερο μέσο όρο προδιαθέσεων σε σχέση με τους άντρες. (EL)
The idea of the learning organization in the context of management theory was developed by Argyris and Schon (1978) and was popularized by Senge (1990) (Pasias et al. 2024:18). The learning organization is a place where a 'learning atmosphere', 'learning culture' or 'learning climate' is fostered and where 'learning for learning' is essential for all involved (OECD, 2016: Introduction). A lot of research has been carried out at international and national level in the field of Organizational Learning Communities (OLCs) or Professional Learning Communities (PLCs) in relation to Primary or Secondary Education. However, only few focus on VET. This study serves this very purpose. It explores the attitudes and dispositions of VET teachers towards the transformation of the school into an OLC. The transformation of the school into an OLC is explored along seven axes: - School & Vision - School & Collaborative Culture - Learning - School & Processes - School & Professional Development of Teachers - School & Leadership - School & Feedback, Reflection, Peer Evaluation - School & Good Practice - Educational Networks and Flows The results of the survey indicate a very strong predisposition and moderate to very strong attitude of VET teachers towards the transformation of the school into an OLC, even though relatively lower values were recorded on the axis of feedback, reflection and peer evaluation. Among the significant results is that the highest score both in terms of dispositions and attitudes is recorded for the axis of Collaborative Culture - Learning. It is also shown that there is statistical significance in the relationship between dispositions and gender, with females having a statistically significant, higher mean score in dispositions than males. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Πολιτική, Διοίκηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.