Η συμβολή των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η συμβολή των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Στροφύλλα Παναγιώτα (EL)
Strofylla Panagiota (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2025


Στη σημερινή εποχή, οι ραγδαίες αλλαγές της κοινωνίας, της τεχνολογίας και της γνώσης, έχουν κάνει επιτακτική την ανάγκη για αλλαγή και στην κουλτούρα συνεργασίας των εκπαιδευτικών, η οποία θα επιτευχθεί μέσα από τη συνεργασία τους. Άλλωστε, τον τελευταίο καιρό η αναγκαιότητα για συνεργασία περιλαμβάνεται ανάμεσα στις απαιτήσεις της εξελισσόμενης κοινωνίας μας και όλο και πιο συχνά γίνεται λόγος για αυτήν, καθώς σύμφωνα με αρκετές έρευνες επιδρά θετικά τόσο στην επαγγελματική ανάπτυξη των ίδιων των εκπαιδευτικών όσο και στην επίδοση των μαθητών τους. Έτσι, η παρούσα διπλωματική είχε σκοπό να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την συμβολή συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε δημόσια δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού Αττικής. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι η ποσοτική προσέγγιση με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο, ενώ το δείγμα αποτέλεσαν 109 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αττικής (Ν=109). Από την έρευνα βρέθηκε ότι ενώ οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τη συμβολή των συνεργατικών πρακτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, εφαρμόζουν σε μέτρια επίπεδα ορισμένες από αυτές τις πρακτικές, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστική συνεργατική κουλτούρα στη σχολική τους μονάδα. (EL)
Nowadays, the rapid society and technological development drive to overall changes in teachers’ cooperative culture in classrooms. In order to successfully adopt a cooperative culture, teachers have to cooperate harmonically each other. Moreover, our society is continuously evolved and the need of collaboration is imperative. According to recent research results, cooperation has a positive impact on both teachers’ professional development and students’ academic performance. The present empirical research attempts to investigate teachers’ attitudes and beliefs regarding to contribution of collaborative practices in the professional development of primary education teachers in public schools and kindergartens in Athens, Greece. N= 109 teachers of primary schools from the area of Athens, Greece participated in the study. The data collection was carried out through a structured questionnaire constructed for the purposes of the study and distributed in electronic form (google form) to the participants. According to the results, the participants seem to recognize the contribution of collaborative practices in their professional development. However, it was found that teachers apply only specific of these practices at a moderate level. This finding is discouraging because arise serious difficulties in adapting an effective collaborative culture in the school environment. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)