Η παρούσα έρευνα αναφέρεται στις Ψηφιακές επικοινωνιακές στρατηγικές ιδιωτικών εταιρειών για καλό σκοπό στο πλαίσιο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και των κριτηρίων ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση). Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη των επικοινωνιακών στρατηγικών πέντε ιδιωτικών εταιριών ενέργειας (ΔΕΗ, Volton, Protergia, Elpedison, NRG) για Καλό σκοπό.
Σαν πρώτη διαδικασία έγινε μελέτη και βιβλιογραφική επισκόπηση στις θεωρίες επικοινωνίας, στρατηγικού μάρκετινγκ, πρακτικών κοινωνικής λογοδοσίας, ψηφιακής επικοινωνίας και κοινωνικών δικτύων. Οι δύο κεντρικοί πυλώνες της θεωρητικής πλαισίωσης είναι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και ο όρος ESG. Κατά τη θεωρητική πλαισίωση αναλύθηκε ο ορισμός της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, και πραγματοποιήθηκε ιστορική αναδρομή τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στα πλαίσια της Ελλάδας. Έγινε αναφορά σε δυο σημαντικές έννοιες, άμεσα συνδεδεμένες με την ΕΚΕ, στη Θεωρία Ενδιαφερόμενων μελών και στην Πυραμίδα του Carroll.
Ακολούθησε η πλαισίωση των Κριτηρίων ESG και η ανάλυση των ακρωνύμιων. Πρόκειται για τις έννοιες Ανθρώπινη, Κοινωνική, Οικονομική και Περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι οποίες περικλείουν τα κριτήρια ESG. Και σε αυτό το σημείο της διατριβής παρατηρείται ιστορική αναδρομή που αφορά τόσο το παγκόσμιο επίπεδο, όσο και το Ελληνικό. Παρακάτω υπάρχει αναφορά στους οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας καθώς και παρουσιάστηκαν οι βασικές διαφορές μεταξύ των δύο όρων.
Στη συνέχεια έγινε ανάλυση των στρατηγικών επικοινωνίας των εταιρειών ενέργειας. Οριοθετήθηκε σε γενικά πλαίσια ο ορισμός επικοινωνίας και επικοινωνιακής στρατηγικής και οι δράσεις πράσινου marketing των εταιρειών, καθώς και οι στρατηγικές στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και ανάλυση των διαδικτυακών λογαριασμών.
Επιπρόσθετα παρουσιάστηκε η μέθοδος έρευνα και αναλυτικά οι συμμετέχοντες, το υλικό της έρευνας και η διαδικασία που ακολουθήθηκε. Επίσης στην παρουσίαση ευρημάτων παρατηρείται στατιστική ανάλυση των γραφημάτων που προέκυψαν μέσω του ερωτηματολογίου. Έχοντας βάση την βιβλιογραφική θεωρητική πλαισίωση και τα πορίσματα της έρευνας συντάχθηκε Οδηγός οργάνωσης Επικοινωνιακών Στρατηγικών Για Καλό σκοπό.
Στο τέλος, παρουσιάζονται οι περιορισμοί και προτάσεις της έρευνας και τα συμπεράσματα.
(EL)
This research focuses on the Digital Communication Strategies of Private Companies for Good Causes within the framework of Corporate Social Responsibility (CSR) and Environmental, Social, and Governance (ESG) criteria. The aim is to study the communication strategies of five private energy companies (DEI, Volton, Protergia, Elpedison, NRG) for good causes.
As an initial step, a literature review was conducted, covering communication theories, strategic marketing, social accountability practices, digital communication, and social media. The theoretical framework is centered on Corporate Social Responsibility (CSR and the term ESG). The definition of CSR was analyzed, along with a historical overview on a global level and within the Greek context. Two important concepts closely linked to CSR were highlighted: the Stakeholder Theory and Carroll's Pyramid.
The research then examined ESG criteria, analyzing their acronyms and related concepts. These include human, social, economic, and environmental sustainability, all of which encompass ESG criteria. A historical review of ESG was also conducted globally and in Greece, with references to credit rating organizations. The main differences between CSR and ESG were presented.
Subsequently, the communication strategies of energy companies were analyzed. This included the definition of communication and communication strategy, the green marketing activities of the companies, and their strategies on social media platforms, as well as an analysis of their online accounts.
Additionally, the research method was presented, detailing the participants, the materials used, and the process followed. A statistical analysis of the graphs derived from the questionnaire findings was performed. Based on the literature review and the research findings, a Guide for Organizing Communication Strategies for Good Causes was developed.
Finally, the limitations, recommendations, and conclusions of the research are presented.
(EN)