Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις που αποκτούν οι μαθητές που αποκτούν οι μαθητές για την έννοια "ενέργεια" κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων Χημείας, Φυσικής και Βιολογίας
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις που αποκτούν οι μαθητές που αποκτούν οι μαθητές για την έννοια "ενέργεια" κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων Χημείας, Φυσικής και Βιολογίας
Ο σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι μαθητές
αντιλαμβάνονται την έννοια «ενέργεια» σε διάφορα χημικά, φυσικά και βιολογικά
φαινόμενα. Το Σεπτέμβριο 2009 διεξήχθη ποσοτική έρευνα και διαπιστώθηκε ότι οι
μαθητές αντιμετωπίζουν την έννοια με συγκεκριμένους και ποικίλους τρόπους.
Προκειμένου να ερευνηθούν οι τρόποι αυτοί σε βάθος, αποφασίστηκε να
πραγματοποιηθεί ποιοτική έρευνα. Το Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2010 διεξήχθησαν
κλινικές συνεντεύξεις σε 10 υποκείμενα ηλικίας από 8 έως 19 ετών. Η ανάλυση των
συνεντεύξεων στηρίχθηκε στα αποτελέσματα της έρευνας για την εννοιολογική
αλλαγή. Τα τελικά αποτελέσματα αυξάνουν την εγκυρότητα της ποσοτικής και της
ποιοτικής έρευνας και διασφαλίζουν την εγκυρότητα της συνολικής μελέτης. Με
βάση τα αποτελέσματα της μελέτης συμπεραίνουμε ότι η καλή θεμελίωση των τριών
φυσικών καταστάσεων και η κατανόηση της έννοιας «χημική ουσία» είναι
καθοριστική στην κατανόηση της θέρμανσης και της ψύξης, όπως και της καύσης.
Επιπλέον, η απεμπλοκή της έννοιας «ενέργεια» από τη ζωτική ενέργεια είναι
αναγκαία για την ερμηνεία φαινομένων που σχετίζονται με ζωντανούς οργανισμούς.
(EL)
The purpose of this thesis is to explore the ways in which Greek students,
perceive the energy concept in various chemical, physical and biological
phenomena. In September 2009 a quantitative research was conducted and it was
found that the students face the energy concept with specific and various ways.
In order to explore these ways in depth, it was decided to move further from
the quantitative method to a qualitative method. In November and December 2010
clinical interviews of 10 subjects aged from 8 to 19 years were conducted. In
order to perform the analysis of the clinical interviews the findings of the
research on conceptual change was used. The final results validate both the
quantitative and the qualitative method followed, therefore validate the
research. Based on the results we come to the conclusion that the understanding
of both the three states of matter and chemical substance is crucial to obtain
a satisfactory understanding of heating, cooling and combustion. In addition,
the disengagement of the energy concept from the vital energy is crucial to
understand the phenomena related to living organisms.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.