«Οι οπτικοχωρικές και μαθηματικές δεξιότητες μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό»

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Οι οπτικοχωρικές και μαθηματικές δεξιότητες μαθητών και μαθητριών στο Δημοτικό»

Μαυρομμάτη Σοφία (EL)
Mavrommati Sofia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Περίληψη Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη των οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων υπό το πρίσμα των ενδοατομικών διαφορών του φύλου, αλλά και του περιβαλλοντικού παράγοντα του τόπου διαμονής. Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι σχέσεις μεταξύ οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά δημοτικού και πιο συγκεκριμένα σε μαθητές και μαθήτριες της Β’ και Δ’ δημοτικού. Το συνολικό δείγμα αποτελείτο από 2014 μαθητές και μαθήτριες από τη Β’ έως τη Στ’ δημοτικού σε 48 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της ελληνικής επικράτειας. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το ψηφιακό εργαλείο «Τεστ Μαθηματικού Προφίλ & Δυσαριθμησίας» (MathPro Test) στα πλαίσια στάθμισής του. Με βάση τα αποτελέσματα σημειώνεται η απουσία διαφορών ως προς την περιοχή διαμονής. Όσο αφορά το φύλο, υπογραμμίζεται η μη ύπαρξη διαφορών στις μαθηματικές δεξιότητες, αλλά και η ύπαρξη αυτών στις οπτικοχωρικές δεξιότητες και τις αριθμογραμμές. Τέλος, εντοπίζονται υψηλές συσχετίσεις μεταξύ οπτικοχωρικών και μαθηματικών δεξιοτήτων, οι οποίες, ωστόσο, διαφοροποιούνται μεταξύ των τάξεων, της Β’ και Δ’ δημοτικού. (EL)
Abstract The purpose of the present study was to study the visuοspatial and mathematical skills in the light of the intra-individual gender differences and the environmental factor of the place of residence. In addition, the relationships between visuοspatial and mathematical skills in elementary school children and more specifically in second and fourth grade school students were investigated. The total sample consisted of 2014 pupils and pupils from the 2nd to the 6th grade in 48 public and private schools in the Greek territory. Data were collected using the digital tool "MathPro Test" in the framework of weighting. Based on the results, there is no difference in the area of residence. With regard to gender, it is emphasized that there are no differences in mathematical skills, but also that there are differences in visuospatial and numberline estimation skills. Finally, high correlations are found between visuospatial and mathematical skills, which, however, differ between grade 2 and 4. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου » Κατεύθυνση Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)