Εξερευνώντας τον Ρόλο της Εκπαίδευσης STEAM και του Scratch Junior στην παιγνιώδη μάθηση σε Προσχολικό Επίπεδο: Μια Μελέτη Περίπτωσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εξερευνώντας τον Ρόλο της Εκπαίδευσης STEAM και του Scratch Junior στην παιγνιώδη μάθηση σε Προσχολικό Επίπεδο: Μια Μελέτη Περίπτωσης

Τζανακάκη Αθηνά (EL)
Tzanakaki Athina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα εργασία εστιάζει στην παιγνιώδη μάθηση ως μέθοδο εκπαίδευσης στην προσχολική εκπαίδευση στη θεματική ενότητα Περιβάλλον, με ειδικό θέμα την προστασία της χελώνας καρέτα-καρέτα, ενσωματώνοντας το εκπαιδευτικό εργαλείο Scratch Junior (Jr). Η ανάλυση περιλαμβάνει τους κεντρικούς στόχους, τη μεθοδολογία, τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την εκπαιδευτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε νηπιαγωγείο του Δήμου Χαϊδαρίου, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023. Η παρούσα εργασία αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης που εξετάζει τον ρόλο του εργαλείου Scratch Jr στην προσχολική εκπαίδευση. Η έρευνα βασίστηκε σε βιβλιογραφική ανασκόπηση και εκπαιδευτικές παρεμβάσεις εντός της τάξης του νηπιαγωγείου. Η διδακτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε διήρκησε δύο εβδομάδες, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της παιγνιώδους μάθησης και την κατανόηση εννοιών που σχετίζονται με το περιβάλλον και την προστασία της χελώνας καρέτα-καρέτα. Η διερευνητική ανάλυση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών προηγήθηκε της παρέμβασης, με τη μορφή καταιγισμού ιδεών και γνώσεων για την καταγραφή τους. Στη συνέχεια, υλοποιήθηκε η διδακτική παρέμβαση, ακολουθώντας στάδια όπως η εξερεύνηση, η επεξήγηση, η επεξεργασία και η αξιολόγηση. Το αναλυτικό πλαίσιο επέτρεψε τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την αντίληψη και την επίδοση των παιδιών μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση. Βασιζόμενοι στα συγκεντρωτικά δεδομένα, προκύπτει ότι η ομάδα παιδιών προσχολικής ηλικίας έδειξε επιτυχία στην κατανόηση και την ενσωμάτωση των εννοιών που τους παρουσιάστηκαν. Παρατηρήθηκε βελτίωση στη συγκέντρωση, το ενδιαφέρον και τη συνεργατικότητα τους ως προς τους θεωρητικούς στόχους που είχαν τεθεί. Σε κύρια γραμμή, η παρούσα έρευνα αποδεικνύει την αξία της εφαρμογής του εργαλείου Scratch Jr ως ενδιαφέρουσας και αποτελεσματικής προσέγγισης για την παιγνιώδη μάθηση και την αφομοίωση εννοιών στην προσχολική εκπαίδευση. (EL)
This paper focuses on playful learning as a method of education in preschool education in the thematic unit Environment, with a special focus on the protection of the Caretta-caretta turtle, incorporating the educational tool Scratch Junior (Jr). The analysis includes the main objectives, methodology, results, and conclusions that emerged from the educational intervention that took place in a kindergarten in the Municipality of Haidari, during the academic year 2022-2023. This paper is a case study that examines the role of the Scratch Jr tool in preschool education. The research was based on a literature review and educational interventions within the kindergarten classroom. The teaching intervention conducted lasted two weeks, focusing on developing playful learning and understanding of concepts related to the environment and the protection of the Caretta-caretta turtle. Exploratory analysis of the children's existing knowledge preceded the intervention, in the form of brainstorming and brainstorming to capture their knowledge. Then, the teaching intervention was implemented, following stages such as exploration, explanation, elaboration, and evaluation. The analytical framework allowed the collection of data on children's perception and performance after the educational intervention. Based on the aggregated data, it can be concluded that the group of preschool children showed success in understanding and integrating the concepts presented to them. There was an improvement in their concentration, interest, and cooperativeness in relation to the theoretical objectives set. In the main line, the present study demonstrates the value of applying the Scratch Jr tool as an interesting and effective approach for playful learning and concept assimilation in preschool education. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)