Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique (1918-1923) La contribution des écoles au projet de la démocratisation géographique de l'enseignement du français en Grèce

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique (1918-1923) La contribution des écoles au projet de la démocratisation géographique de l'enseignement du français en Grèce

Βιτωράκη Μαρία-Εμμανουέλλα (EL)
Vitoraki Maria-Emmanouella (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα πάνω στις απογευματινές σχολές του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου που άρχισαν να λειτουργούν στις αρχές του 20ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα το 1918. Εκείνη την περίοδο, από τη μία η Γαλλία πρέπει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο δείχνοντας παράλληλα τη δύναμή της στο εξωτερικό κι από την άλλη, η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με τον Εθνικό Διχασμό, όπως είναι γνωστή η αντιπαράθεση ανάμεσα στον τότε βασιλιά της Ελλάδας, Κωνσταντίνο και τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Ως αποτέλεσμα του διχασμού εκείνη την περίοδο, υπάρχει και μια έντονη γαλλογερμανική αντιπαράθεση στην ελληνική κοινωνία, η οποία παίρνει πολλές διαστάσεις, ενισχύοντας επίσης τη γαλλική προπαγάνδα στη χώρα. Αυτή η προπαγάνδα πήρε πολλές διαστάσεις σε πολλούς τομείς στην Ελλάδα, καθώς και στην εκπαίδευση. Στόχος αυτών των σχολών είναι η διάδοση του εγχειρήματος «γαλλικά για όλους» που ίσως συμβάλουν στην αρχή του εκδημοκρατισμού της διδασκαλίας των γαλλικών στην Ελλάδα. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι επίσης η εξέταση αυτών των παραμέτρων που οδηγούν σε αυτή την προσπάθεια εκδημοκρατισμού, καθώς οι σχολές του Συνδέσμου προσφέρουν μαθήματα με φθηνά δίδακτρα τα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν μαθητές γυμνασίου και λυκείου και των δύο φύλων που προέρχονται από όλες τις κοινωνικές βαθμίδες. Τον 20ο αιώνα, παρατηρούμε επίσης ότι η γαλλική γλώσσα αρχίζει και γίνεται ένα απαραίτητο εφόδιο στον επαγγελματικό τομέα. (EL)
Le but de cette recherche est de présenter les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique créées au début du XXe siècle et plus précisément en 1918. Pendant cette période, la France essaie de se développer en montrant sa puissance à l’étranger après les conséquences douloureuses de la Première Guerre Mondiale. D’autre part, la Grèce se trouve dans une situation agitée à cause du Schisme National entre le roi Constantin et le gouverneur Eleftherios Venizélos où la rivalité franco-allemande se culmine. En effet, la mission de propagande française en Grèce s’intensifie dans plusieurs domaines, notamment dans le domaine éducatif. La Ligue franco-hellénique issue de l’Ecole Française d’Athènes crée des écoles du soir dans plusieurs territoires grecs qui permettent l’expansion de la langue française et le renforcement des relations franco-helléniques tout au long du pays où il n’existe pas d’écoles françaises. Les écoles du soir de la Ligue franco-hellénique promeuvent le projet « français pour tous » visant à une démocratisation de l’enseignement du français en Grèce. (EN)

Ιστορία

Ιστορία (EL)
History (EN)

Γαλλική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Ελληνογαλλικές Σπουδές στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τη Μετάφραση » Κατεύθυνση Λογοτεχνία και Πολιτισμός
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.