Αξιοποίηση της ΤΝ στην εκπαίδευση με στόχο την εκπαιδευτική ισότητα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση της ΤΝ στην εκπαίδευση με στόχο την εκπαιδευτική ισότητα

Γεωργάκη Ευαγγελία (EL)
Georgaki Evangelia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Αυτή η μελέτη εξετάζει τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση με στόχο την επίτευξη εκπαιδευτικής ισότητας. Στη σημερινή κοινωνία, οι ανισότητες στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και αποτελέσματα εξακολουθούν να επιμένουν, περιορίζοντας τις δυνατότητες πολλών μαθητών. Ωστόσο, η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει μια πολλά υποσχόμενη οδό για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων και την προώθηση της ίσης πρόσβασης σε ποιοτική εκπαίδευση. Η έρευνα εμβαθύνει στις μετασχηματιστικές δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση διερευνώντας διάφορες εφαρμογές και προσεγγίσεις. Τα εξατομικευμένα συστήματα εκμάθησης με δυνατότητα ΤΝ προσφέρουν εξατομικευμένες εκπαιδευτικές εμπειρίες, προσαρμόζοντας το περιεχόμενο και τον ρυθμό για να ανταποκρίνονται στις μεμονωμένες ανάγκες των μαθητών. Αυτά τα συστήματα προάγουν τη συνεκπαίδευση καλύπτοντας διαφορετικά μοτίβα και ικανότητες μάθησης. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γεφυρώσει το εκπαιδευτικό χάσμα παρέχοντας στοχευμένη υποστήριξη σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή από μειονεκτούντα υπόβαθρα. Εντοπίζοντας συγκεκριμένες ανάγκες και προσφέροντας προσαρμοσμένες παρεμβάσεις, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εξουσιοδοτήσει αυτούς τους μαθητές να ξεπεράσουν τα εμπόδια και να ξεκλειδώσουν πλήρως τις δυνατότητές τους. Αυτή η μελέτη υπογραμμίζει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης ως μετασχηματιστικού εργαλείου για την προώθηση της εκπαιδευτικής ισότητας, προσφέροντας πληροφορίες για τις εφαρμογές και τις επιπτώσεις της. Αγκαλιάζοντας την τεχνητή νοημοσύνη υπεύθυνα και αποτελεσματικά, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα μπορούν να εργαστούν για την παροχή ίσων ευκαιριών και την ενδυνάμωση όλων των μαθητών με σκοπό να ευδοκιμήσουν ακαδημαϊκά. (EL)
This study examines the use of artificial intelligence (AI) in education with the goal of achieving educational equity. In today's society, inequalities in educational opportunities and outcomes persist, limiting the potential of many students. However, AI presents a promising avenue to address these challenges and promote equal access to quality education. The research delves into the transformative potential of artificial intelligence in education by exploring various applications and approaches. AI-enabled personalized learning systems deliver personalized learning experiences, adjusting content and pace to meet individual learner needs. These systems promote inclusive education by catering to different learning patterns and abilities. In addition, AI can bridge the education gap by providing targeted support to students with learning disabilities or from disadvantaged backgrounds. By identifying specific needs and offering tailored interventions, AI can empower these students to overcome barriers and unlock their full potential. This study highlights the potential of artificial intelligence as a transformative tool to advance educational equity, offering insight into its applications and implications. By embracing AI responsibly and effectively, educational institutions can work to provide equal opportunities and empower all students to thrive academically. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.