Η εκπαίδευση των γυναικών κατά τον 19ο και 20ο αιώνα

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η εκπαίδευση των γυναικών κατά τον 19ο και 20ο αιώνα

Μυλωνά Λουκία (EL)
Mylona Loukia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Κατά τον 19ο αιώνα, η εκπαίδευση των κοριτσιών έλειπε από πολλές απόψεις. Η συμμετοχή τους στο Λύκειο ήταν ελάχιστη, καθώς ήταν προαιρετική και πολλά κορίτσια δεν είχαν το αντίστοιχο ενδιαφέρον και υποστήριξη από τις οικογένειές τους. Μέσα από τις μαρτυρίες και τη μελέτη της βιβλιογραφίας, γίνεται φανερό ότι υπήρχε σημαντικό επίπεδο ακαμψίας εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Τα κορίτσια είχαν περιορισμένη αυτονομία στη λήψη αποφάσεων σχετικά με τις κοινωνικές τους αλληλεπιδράσεις, τις επαγγελματικές τους διαδρομές και τις εκπαιδευτικές τους επιδιώξεις. Αναλογιζόμενος κανείς το παρελθόν, γίνεται πλέον φανερό ότι η εκπαίδευση έχει επιτύχει την ισότητα των φύλων στο έθνος μας. Αυτή η πρόοδος δεν ήταν χωρίς προκλήσεις και εμπόδια. Ιδιαίτερα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφορές, κυρίως στην ιδιωτική ζωή των μαθητών, οι οποίες δεν έχουν καμία ομοιότητα με τη σημερινή πραγματικότητα. Επιπλέον, η έρευνά για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση των γυναικών αποκάλυψε πολυάριθμες επίπονες προσπάθειες που τελικά οδήγησαν στην ένταξή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση — γεγονός που είναι πλέον παγκοσμίως αποδεκτό. Συνοψίζοντας, οι άοκνες προσπάθειες των φεμινιστικών κινημάτων και των πνευματικά ανώτερων ατόμων της εποχής έθεσαν τα θεμέλια για τη μετέπειτα προώθηση των δικαιωμάτων των γυναικών, τα οποία τώρα συχνά θεωρούμε δεδομένα. (EL)
In the 19th century, girls' education was lacking in many respects. Their participation in high school was minimal, as it was optional, and many girls lacked the interest and support of their families. Through the testimonies and the study of the literature, it is evident that there was significant level of rigidity within and outside the school environment. Girls had limited autonomy in making decisions about their social interactions, career paths and educational aspirations. Reflecting on the past, it is now evident that education has achieved gender equality in our nation. This progress has not been without challenges and obstacles. Particularly in secondary education, significant disparities have been observed, especially in the private lives of students, which bear no resemblance to today's reality. Moreover, research on women's university education revealed numerous painful efforts that eventually led to their integration into higher education - a fact that is now universally accepted worldwide. In summary, the tireless efforts of the feminist movements and intellectuals of the time laid the foundation for the later advancement of women's rights, which we now often take for granted. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Κοινωνικές Επιστήμες και Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Κοινωνιολογία και Σύγχρονη Κοινωνία: Ειδικά Θέματα Παιδικής Ηλικίας, Κοινωνικών Μειονοτήτων, Εργασίας και Εκπαίδευση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.