Μαθηματική εκπαίδευση και φύλο στο Γυμνάσιο

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Μαθηματική εκπαίδευση και φύλο στο Γυμνάσιο

Παπαμικρούλη Ελένη (EL)
Papamikrouli Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα εργασία αποτελεί μελέτη περίπτωσης των μαθητών Γυμνασίου ενός ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου της Αθήνας και αφορά τη διερεύνηση της σχέση τους με τα Μαθηματικά υπό την επίδραση του φύλου τους. Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσε η εμπειρία πεδίου σχετικά με τον τρόπο που τα αγόρια και τα κορίτσια υιοθετούν ταυτότητες και δρουν βάσει αυτών στην τάξη των Μαθηματικών. Με την υποψία ότι μέχρι και σήμερα υπάρχουν διαφοροποιήσεις στις στάσεις που διαμορφώνονται εντός μαθηματικής κοινότητας εξαιτίας του φύλου, έγινε προσπάθεια να μελετηθεί το ποιες είναι οι στάσεις μαθητών και μαθητριών για ζητήματα μαθηματικής εκπαίδευσης που συνδέονται με γνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές παραμέτρους, καθώς και την αλληλεπίδραση τους στην περίπτωση της αυτοεικόνας και σε δεύτερη φάση να εξεταστεί το αν προκύπτουν έμφυλες διαφορές στις στάσεις αυτές. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν στο Γυμνάσιο των εκπαιδευτηρίων και αναλύθηκαν με όρους ποσοτικής έρευνας. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης επιβεβαίωσαν την ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων, κατά κύριο λόγο προερχόμενες από τα αγόρια, και ενίσχυσαν την πεποίθηση ότι οι τρεις άξονες που τέθηκαν και εξετάστηκαν, συνυπάρχουν με όρους αλυσίδας, με στοιχεία που προέρχονται από τον έναν να επιδρούν στους άλλους, εξηγώντας τελικά συμπεριφορές και απόψεις που εμφανίζονται και παγιώνονται μέχρι και σήμερα στο πεδίο των Μαθηματικών. (EL)
This study analyzes middle school students from a private school in Athens, focusing on their relationship with Mathematics influenced by gender. The research was inspired by field experience on how boys and girls adopt identities and act on them in the Mathematics classroom. Suspecting ongoing gender-based differences in attitudes within the mathematical community, the study examined male and female students' attitudes towards mathematical education, considering cognitive and socio-cultural parameters and their interaction with self-image. It also investigated whether these attitudes differ by gender. Data were collected through questionnaires distributed to the middle school students and analyzed quantitatively. The results confirmed the existence of stereotypical perceptions, mainly from boys, and supported the idea that the three examined aspects interact in a chain-like manner, influencing each other. This explains behaviors and opinions that remain entrenched in Mathematics today. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών » Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.