Η σύγκριση της αντιληπτικής και λεκτικής κατανόησης γεωμετρικού σχήματος σε μαθητές γυμνασίου αγγλόφωνου σχολείου.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η σύγκριση της αντιληπτικής και λεκτικής κατανόησης γεωμετρικού σχήματος σε μαθητές γυμνασίου αγγλόφωνου σχολείου.

Ευσταθίου Ελένη (EL)
Efstathiou Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η έρευνα αυτή συγκρίνει την αντιληπτική και λεκτική κατανόηση μαθητών γυμνασίου αγγλόφωνου σχολείου κατά την επίλυση ασκήσεων γεωμετρίας. Ο κύριος στόχος μελέτης είναι να δούμε κατά πόσο οι μαθητές των τριών τάξεων του γυμνασίου στηρίζονται στην αντιληπτική ή την λεκτική κατανόηση και να βρούμε αν υπάρχουν συνδέσεις μεταξύ αυτών. Ακόμα θέλουμε να δούμε πως γίνεται η μετάβαση από την επίλυση άσκησης γεωμετρίας δισδιάστατου σχήματος σε χρήση και επίλυση προβλήματος σε σχήμα τριών διαστάσεων. Η έρευνα οργανώθηκε στηριζόμενη στο θεωρητικό πλαίσιο του Duval (1988) και τη διάκριση μεταξύ των τεσσάρων τύπων κατανόησης γεωμετρικού σχήματος, την αντιληπτική, την ακολουθιακή, τη λεκτική και τη λειτουργική κατανόηση. Τα στοιχεία συλλέχθηκαν από 135 μαθητές γυμνασίου. Συγκεκριμένα, για την διεξαγωγή της έρευνας δόθηκαν επτά έργα. Όλα τα έργα δόθηκαν σε δύο εκδοχές, μία με το σχήμα να είναι αντιπροσωπευτικό της εκφώνησης (ακριβές σχήμα) και μία με το σχήμα να είναι παραπλανητικό (ανακριβές σχήμα). Μετά τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήσαμεποσοτική ανάλυση με συνεπαγωγική στατιστική καθώς και ποιοτική ανάλυση σε έργα που παρουσιάζανε ενδιαφέρον ως προς τον τρόπο λύσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ενισχύουν προηγούμενες έρευνες καθώς δείχνουν ότι υπάρχουν αλληλεπιδράσεις μεταξύ των δύο τύπων κατανόησης γεωμετρικού σχήματος με κάποιες διαφοροποιήσεις σε κάθε τάξη. Όσον αφορά τη μετάβαση από δισδιάστατο σχήμα σε τρισδιάστατο σχήμα (στερεό) η έρευνα έδειξε ότι οι μαθητές στην πλειοψηφία τους δεν συνδέουν τα δύο έργα. (EL)
This study compares the perceptual and discursive apprehension of middle school students in a British international school when solving geometry problems. The main goal is to determine whether middle school students rely on perceptual or discursive apprehension and to explore any connection between the two. The study also aims to see how students transition from solving two-dimensional geometry problem to tackling three-dimensional geometry problem. The research is based on Duval's (1988) theoretical framework and the distinction between the four types of geometrical conception: perceptual, sequential, discursive, and functional apprehension. Data was collected from 135 middle school students who solved seven geometry tasks, each presented in two versions: one with an accurate and one with an inaccurate shape. The students’ responses were analysed quantitatively using inferential statistics. Additionally, a qualitative analysis was conducted on tasks that showed interesting problem-solving approaches. The study's results support previous research findings, indicating connections between perceptual and discursive apprehension with some variations across different year groups. Regarding the transition from a two-dimensional shape to a three-dimensional shape (solid) problem-solving question, the study found that the majority of students do not connect the two tasks. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών » Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.