Ψηφιοποίηση κτιρίου και ανάπτυξη ψηφιακής περιήγησης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ψηφιοποίηση κτιρίου και ανάπτυξη ψηφιακής περιήγησης

ΣΩΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (EL)
SORAS KONSTANTINOS (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2024


Η ψηφιοποίηση πλέον αποτελεί ένα πολύ σημαντικό συστατικό της ανθρώπινης δραστηριότητας καθώς βρίσκει εφαρμογή σε πάρα πολλούς τομείς, συχνά ετερόκλητους μεταξύ τους, προσφέροντας σημαντική εξέλιξη και καινοτομίες. Το κύριο αντικείμενο της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η εξέταση της ψηφιοποίησης της πολιτιστικής κληρονομιάς, εστιάζοντας στην δημιουργία τρισδιάστατων μοντέλων και στην ανάπτυξη περιηγήσεων πρώτου προσώπου για κτίρια πολιτιστικής αξίας. Η διαδικασία ψηφιοποίησης που ακολουθήθηκε περιλαμβάνει την μελέτη των αποτυπώσεων του κτιρίου-στόχου και την εξαγωγή λεπτομερών τρισδιάστατων μοντέλων βάσει των σχεδίων χρησιμοποιώντας το Blender ένα λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης. Στη συνέχεια τα τρισδιάστατα μοντέλα αξιοποιήθηκαν για την δημιουργία ψηφιακής περιήγησης πρώτου προσώπου η οποία υλοποιήθηκε στο Unity. Η περιήγηση παρέχει μία εμπειρία εξερεύνησης του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου του κτιρίου ενσωματώνοντας στοιχεία «σοβαρού παιχνιδιού» και προσφέροντας καινοτόμους τρόπους εμπειρίας και κατανόησης της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω ψηφιακών εργαλείων. Αυτή η προσέγγιση δίνει έμφαση στην σημασία της διεπιστημονικότητας, παρουσιάζοντας παράλληλα τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών για την διατήρηση ιστορικών μνημείων, αντικειμένων και περιοχών και την εκπαίδευση σχετικά με αυτά. (EL)
Digitization is now a particularly vital component of human activity as it finds application in many areas, often diverse, offering significant development and innovations. The main topic of this thesis is the examination of cultural heritage digitization, focusing on the creation of 3D models and the development of first-person tours for buildings of cultural value. The chosen digitization method entails examining the blueprints of the target building and extracting detailed 3D models based on the plans using Blender, a 3D modeling software. After that the 3D models were then used to create a first-person digital tour which was developed in Unity. Through the use of digital tools, the tour offers visitors an experience that includes the exploration of the interior and the exterior of the building incorporating elements of “serious gaming” and innovative ways of experiencing and understanding cultural heritage. This approach emphasizes the importance of interdisciplinarity, while showcasing the potential of digital technologies for the preservation and education of historic monuments, objects and regions. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών » Πληροφορική
Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)