Der Idealist und der Opportunist im Dialog: Ein Vergleich zwischen Hölderlins Hyperion und Karagatsis’ Held von Kastropyrgos

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Der Idealist und der Opportunist im Dialog: Ein Vergleich zwischen Hölderlins Hyperion und Karagatsis’ Held von Kastropyrgos

Νάου Λυδία (EL)
Naou Lydia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Σε αυτή τη διπλωματική εργασία συγκρίνω δύο Έλληνες πρωταγωνιστές, τον Υπερίωνα (1799) του Χαίλντερλιν από το ομώνυμό του επιστολικό μυθιστόρημα και τον Μίχαλο Ρούση από τον Κοτζάμπαση του Καστρόπυργου (1944) του M. Καραγάτση. Ο Υπερίωνας, γραμμένος υπό τη γερμανική οπτική του 1800, είναι ένας επαναστάτης που εναντιώνεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και παρουσιάζει μία ιδεαλιστική προσέγγιση στον ορισμό του κράτους σε μία ιδιαίτερα ταραχώδη εποχή της ελληνικής ιστορίας, τα λεγόμενα Ορλωφικά του 1770, ο οποίος ορισμός δεν έχει ούτε ελάχιστη σχέση με τα ιστορικά δεδομένα και ούτε με τις πεποιθήσεις των Ελλήνων της εποχής. Ο Υπερίωνας λοιπόν ονειρεύεται να ιδρύσει την ουτοπική "Θεοκρατία του Ωραίου" και ελπίζει σε μία νέα ανθρωπότητα, ενώ ο ισχυρός Μίχαλος Ρούσης, που ζει στις αρχές της Ελληνικής Επανάστασης (1821), δεν θέλει να έχει καμία σχέση με επαναστάσεις. Το μόνο που επιθυμεί είναι να διατηρήσει ακέραια τη θέση εξουσίας του εντός της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Σε αντίθεση με τον Υπερίωνα και την πολυσύνθετη πολιτική θρησκεία του, ο Μίχαλος Ρούσης επιλέγει να ασπαστεί το Ισλάμ, ώστε να σώσει τη ζωή του, και φυσικά να διατηρήσει τόσο την περιουσία όσο και την επίσημη θέση του ως κοτζάμπασης. Πού θα τους οδηγήσουν οι περιπέτειες της ζωής τους; (EL)
In this diploma thesis I am comparing the two Greek protagonists, namely Hyperion from Hölderlin's homonymus epistolary novel and Michalos Russis from M. Karagatsis' The ruler of Kastropyrgos. Hyperion, being written from the German perspective of 1800s, is a revolutionist against the Ottoman Empire and has an idealistic approach to the definition of state in a very turbulent time in Greek history called the Orlov-Revolt of 1770, which definition has nothing to do with the historical facts nor with the beliefs of the Greeks of the time. Hyperion thus dreams of establishing a utopian "Theocracy of Beauty" and hopes of a new humanity, whereas the powerful Michalos Russis, who lives in the beginnings of the Greek Revolution (1821), does not want anything to do with revolutions. He only wants to keep his status of power in integrity within the Ottoman Empire. Michalos Russis, unlike Hyperion and his highly complex political religion, chooses to become muslim in order to save his life and of course secure his estate as well as his official position as kodjabashis (i.e. Christian official). Where will their life-adventures lead them to? (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

German

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Γερμανική Φιλολογία: Θεωρία - Εφαρμογές » Κατεύθυνση Γερμανική Λογοτεχνία - Ελληνογερμανικές Σχέσεις στη Λογοτεχνία, τον Πολιτισμό και τις Τέχνες

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)