δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Γλωσσική Εξοικείωση και Μουσική Εκπαίδευση: Διδάσκοντας Δύο Παιχνιδοτράγουδα σε Δύο Διαπολιτισμικά Σχολεία της Αττικής
Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία ανθρωπολογική προσέγγιση (επιτόπια εθνογραφική έρευνα) σε δύο διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία της Αττικής με σκοπό να παρατηρηθεί σε ποιο βαθμό οι μαθητές ανταποκρίνονται στην μουσική εκπαίδευση με βάση την γλωσσική τους εξοικείωση. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκαν και διδάχθηκαν στα σχολεία από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς μουσικούς δύο παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα διαφορετικής εθνικής προέλευσης. Πώς αντιδρούν οι μαθητές στο άκουσμα μιας οικείας και μιας λιγότερο ανοίκειας γλώσσας; Πώς ανταποκρίνονται μαθησιακά με βάση την "γλωσσική οικειότητα"; Πώς η κατανόηση του νοήματος των στίχων επηρεάζει την συμμετοχή τους; Κατά πόσον η εκμάθηση ενός τραγουδιού σε μία ξένη (για όλους) γλώσσα αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση που εγείρει τις αντιληπτικές "κεραίες" των μαθητών;
Τα εμπειρικά δεδομένα παρουσιάζονται με έναν άμεσο και αφηγηματικό τρόπο, ενώ ερμηνεύονται βασισμένα σε μία εθνογραφική βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα αναφέρονται όροι της Γλωσσολογίας και της Παιδαγωγικής, ενώ ο απώτερος στόχος της έρευνάς μου είναι να μελετήσω με ποιον τρόπο ο τομέας της Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας μπορεί να συνεισφέρει έμπρακτα στις μεθόδους της σύγχρονης Παιδαγωγικής.
(EL)
This thesis is an anthropological approach (field ethnographic research) in two intercultural primary schools in Attica in order to observe to what extent students respond to music education based on their linguistic familiarity. For this purpose, two traditional play songs of different ethnic origins were selected and taught in the schools by the responsible music teachers. How do pupils react to hearing a familiar and a less open language? How do they respond learning-wise on the basis of 'linguistic familiarity'? How does understanding the meaning of the lyrics affect their participation? To what extent does learning a song in a foreign (to all) language present a particular challenge that raises students' perceptual 'antennae'?
The empirical data are presented in a direct and narrative way, and interpreted based on an ethnographic literature. At the same time, terms from Linguistics and Pedagogy are mentioned, while the ultimate goal of my research is to study how the field of Cultural Anthropology can make a practical contribution to the methods of contemporary Pedagogy.
(EN)
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ▶ Ερμηνευτικές τέχνες Μουσική
(EL)
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
(EL)
Fine arts - Entertainment
(EN)
Ελληνική γλώσσα
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.