Γλωσσική Εξοικείωση και Μουσική Εκπαίδευση: Διδάσκοντας Δύο Παιχνιδοτράγουδα σε Δύο Διαπολιτισμικά Σχολεία της Αττικής

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Γλωσσική Εξοικείωση και Μουσική Εκπαίδευση: Διδάσκοντας Δύο Παιχνιδοτράγουδα σε Δύο Διαπολιτισμικά Σχολεία της Αττικής

Φιλέα Ηλιάνα (EL)
Filea Iliana (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μία ανθρωπολογική προσέγγιση (επιτόπια εθνογραφική έρευνα) σε δύο διαπολιτισμικά δημοτικά σχολεία της Αττικής με σκοπό να παρατηρηθεί σε ποιο βαθμό οι μαθητές ανταποκρίνονται στην μουσική εκπαίδευση με βάση την γλωσσική τους εξοικείωση. Για τον λόγο αυτό επιλέχθηκαν και διδάχθηκαν στα σχολεία από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς μουσικούς δύο παραδοσιακά παιχνιδοτράγουδα διαφορετικής εθνικής προέλευσης. Πώς αντιδρούν οι μαθητές στο άκουσμα μιας οικείας και μιας λιγότερο ανοίκειας γλώσσας; Πώς ανταποκρίνονται μαθησιακά με βάση την "γλωσσική οικειότητα"; Πώς η κατανόηση του νοήματος των στίχων επηρεάζει την συμμετοχή τους; Κατά πόσον η εκμάθηση ενός τραγουδιού σε μία ξένη (για όλους) γλώσσα αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση που εγείρει τις αντιληπτικές "κεραίες" των μαθητών; Τα εμπειρικά δεδομένα παρουσιάζονται με έναν άμεσο και αφηγηματικό τρόπο, ενώ ερμηνεύονται βασισμένα σε μία εθνογραφική βιβλιογραφία. Ταυτόχρονα αναφέρονται όροι της Γλωσσολογίας και της Παιδαγωγικής, ενώ ο απώτερος στόχος της έρευνάς μου είναι να μελετήσω με ποιον τρόπο ο τομέας της Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας μπορεί να συνεισφέρει έμπρακτα στις μεθόδους της σύγχρονης Παιδαγωγικής. (EL)
This thesis is an anthropological approach (field ethnographic research) in two intercultural primary schools in Attica in order to observe to what extent students respond to music education based on their linguistic familiarity. For this purpose, two traditional play songs of different ethnic origins were selected and taught in the schools by the responsible music teachers. How do pupils react to hearing a familiar and a less open language? How do they respond learning-wise on the basis of 'linguistic familiarity'? How does understanding the meaning of the lyrics affect their participation? To what extent does learning a song in a foreign (to all) language present a particular challenge that raises students' perceptual 'antennae'? The empirical data are presented in a direct and narrative way, and interpreted based on an ethnographic literature. At the same time, terms from Linguistics and Pedagogy are mentioned, while the ultimate goal of my research is to study how the field of Cultural Anthropology can make a practical contribution to the methods of contemporary Pedagogy. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)