Δραστηριοτήτων STEM στην Προσχολική Εκπαίδευση

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Δραστηριοτήτων STEM στην Προσχολική Εκπαίδευση

Ψειμάδα Αγγελική (EL)
Pseimada Angeliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2025


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να αξιολογήσει τις επιπτώσεις της εφαρμογής δραστηριοτήτων STEM στα νηπιαγωγεία για τη βελτίωση της μαθησιακής ικανότητας και των γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών στην προσχολική ομάδα των 4-6 ετών. Η έρευνα εξετάζει τις διαφορές στην κατανόηση και τη δέσμευση μεταξύ δύο ομάδων παιδιών: Ως εκ τούτου, χώρισα τους συμμετέχοντες στην πρώτη ομάδα που είχε προηγούμενη έκθεση στο STEM και το Bee-Bot και στη δεύτερη ομάδα που δεν είχε προηγούμενη έκθεση στα δύο. Οι δραστηριότητες, με θέμα το φως και το χρώμα, είναι δομημένες με βάση το διδακτικό μοντέλο 5E: (Τα Πέντε Ε της μάθησης): Engage, Explore, Explain, Elaborate, and Evaluate. Λόγος για τη συγγραφή: Η ενσωμάτωση της εκπαίδευσης STEM στην πρώιμη παιδική ηλικία είναι πολύ σημαντική προκειμένου να διασφαλιστούν καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις στο μέλλον. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια να καλυφθεί το κενό στη βιβλιογραφία που αφορά τις πρώιμες εμπειρίες στα STEM και τις επιπτώσεις τους στη γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης θα ενδιαφέρουν τους αναγνώστες που θέλουν να μάθουν για την ανάπτυξη του παιδιού, την εκπαίδευση κατά τα διαμορφωτικά έτη και τις προσεγγίσεις STEM στη διδασκαλία. Πρόβλημα: Το ερευνητικό ζήτημα που πρέπει να επιλυθεί στην παρούσα μελέτη είναι η έλλειψη γνώσης σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της πρώιμης εκπαίδευσης STEM κατά το προσχολικό στάδιο. Εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο η προηγούμενη εμπλοκή σε δραστηριότητες STEM επηρεάζει το ενδιαφέρον, τις γνώσεις και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών κατά τη μάθηση για το φως και το χρώμα. Μεθοδολογία: Το κοινό της μελέτης αποτελείται από δύο ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας - η μία με προηγούμενο υπόβαθρο STEM και η άλλη χωρίς εμπειρία STEM. Οι δραστηριότητες βασίζονται στο διδακτικό μοντέλο των 5 Ε. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα αποκαλύπτουν ότι τα παιδιά με βασικές γνώσεις στο STEM έχουν καλύτερη κατανόηση, συμμετοχή και ομαδική εργασία σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά. Στην ομάδα Α, όπου όλα τα παιδιά έχουν ήδη προηγούμενη εμπειρία με το STEM και το Bee-Bot, τα παιδιά ήταν πιο οργανωμένα στον τρόπο που έπαιζαν και μάθαιναν - ωστόσο, στην περίπτωση της ομάδας Β, τα παιδιά δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία με το STEM, οπότε χρειάζονταν περισσότερη διδασκαλία και εμφάνισαν μεγαλύτερη περιέργεια και κίνητρο να εξερευνήσουν. Συνέπειες: Η εργασία αυτή συμβάλλει στην υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με την εκπαίδευση STEM στην πρώιμη παιδική ηλικία και παρουσιάζει μια αρκετά ισχυρή θετική επίδραση (της προσέγγισης STEM) στη γνωστική και κοινωνική ανάπτυξη των μικρών παιδιών. Τα ευρήματα υποδηλώνουν τη δυνατότητα εφαρμογής STEM στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων και των δεξιοτήτων ομαδικής εργασίας των παιδιών. Προτείνεται να συνεχιστεί η έρευνα μελλοντικά για την αξιολόγηση του αντίκτυπου των μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων και την ανακάλυψη της πιο αποτελεσματικής προσέγγισης για την ενσωμάτωση STEM στα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης. (EL)
The purpose of this study is to evaluate the impact of implementing STEM activities in kindergartens to improve the learning and cognitive skills of children in the preschool group of 4-6 years old. The research examines differences in understanding and engagement between two groups of children: Therefore, I separated participants in the first group that had prior exposure to STEM and Bee-Bot and the second group that had no prior exposure to the two. The activities, about light and color, are structured based on the 5E teaching model: (The Five Es of Learning) Engage, Explore, Explain, Elaborate, and Evaluate. Reason for Writing: Integrating STEM education in early childhood is very important to ensure better academic performance in the future. This study is an attempt to fill the gap in the literature regarding early STEM experiences and their impact on students' cognitive and social development. The findings of this study will be of interest to readers who want to learn about child development, formative years education, and STEM approaches to teaching. Problem: The research issue to be resolved in this study is the lack of knowledge about the specifics of early STEM education during the preschool stage. The extent to which prior engagement in STEM activities influences children's interest, knowledge and social skills when learning about light and color is examined. Methodology: The study population consists of two groups of preschool children - one with a prior STEM background and the other without STEM experience. The activities are based on the 5 E's teaching model. Results: Results reveal that children with background knowledge in STEM have better understanding, participation and teamwork compared to other children. In group A, where all children already have previous experience with STEM and Bee-Bot, children were more organized in the way they played and learned; however, in group B, children had no previous experience with STEM, so they needed more instruction and showed more curiosity and motivation to explore. Implications: This paper contributes to the existing literature on STEM education in early childhood and shows a fairly strong positive effect (of the STEM approach) on young children's cognitive and social development. The findings suggest the potential of applying STEM in early childhood education to enhance children's critical thinking, problem solving and teamwork skills. It is suggested that future research be continued to evaluate the impact of long-term outcomes and to discover the most effective approach for integrating STEM in the early years of education. (EN)

Τεχνολογία – Πληροφορική

Τεχνολογία – Πληροφορική (EL)
Technology - Computer science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων » Κατεύθυνση Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)