Με την εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης σε ποικίλους κλάδους και τις δυνατότητες που προσφέρει να αλλάζουν το τοπίο, ο κλάδος των Ανθρωπίνων Πόρων δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος. Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης και της μηχανικής μάθησης στη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων (HRM), σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει και προτείνει μια καινοτόμα εφαρμογή, με σκοπό να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι του κλάδου και να διευκολύνει την διαδικασία επιλογής υποψηφίων εργαζομένων. Στα πλαίσια της έρευνας για την εργασία έγινε μια μελέτη των εννοιών και τρόπων που λειτουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη, και παρουσιάζεται ώστε να γίνει κατανοητός και ο τρόπος που θα λειτουργεί η προτεινόμενη εφαρμογή. Έπειτα, διερευνάται η βιβλιογραφία για την σύμπραξη τεχνητής νοημοσύνης και Ανθρώπινων Πόρων και εντοπίζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι υπεύθυνοι προσλήψεων στην επιλογή υποψηφίων, όπως η αναξιοπιστία των συμβατικών συνεντεύξεων, η αδυναμία αξιολόγησης soft-skills, οι προκαταλήψεις και διακρίσεις, οι ανακρίβειες στα βιογραφικά και οι επιπτώσεις του στρες και της πίεσης στη συνέντευξη. Το πλαίσιο στο οποίο θα αναπτυχθεί η εφαρμογή που προτείνεται στο τελευταίο κεφάλαιο αυτής της εργασίας βασίζεται πάνω στις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που παρουσιάζονται. Παρουσιάζεται ένα θεωρητικό μοντέλο ενός AI βοηθού για συνεντεύξεις HR, που περιλαμβάνει την ενίσχυση κίνησης, την ανίχνευση παλμού, την ανάλυση συναισθημάτων και φωνής, καθώς και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μετά τη συνέντευξη, και πώς αυτό το μοντέλο μπορεί να βοηθήσει συνολικά την HRM. Στην εργασία παρουσιάζεται η συνολική εικόνα αυτού του μοντέλου, συμπεριλαμβανομένων των δυνητικών ενστάσεων που μπορεί να αντιμετωπίσει, συζητούνται οι ηθικές και κοινωνικές προκλήσεις που προκύπτουν από τη χρήση ΤΝ στην Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων αλλά και οι απαραίτητες προσεγγίσεις για την αντιμετώπισή τους. Ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης αναπτύσσεται ραγδαία και ο ρυθμός ενσωμάτωσής της σε όλους τους κλάδους είναι ανάλογος, συνεπώς κρίνεται πως είναι σημαντικό να συμβαδίζει και ο κλάδος της Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων, με προσοχή στην υπεύθυνη αξιοποίηση της ΤΝ και με την εντατική παρακολούθηση των νέων ερευνών που δημοσιεύονται με την αξιολόγηση των τεχνολογιών αυτών.
(EL)
With the introduction of artificial intelligence into various industries and the potential it offers to change the landscape, the HR industry could not remain unaffected. This thesis examines the application of artificial intelligence and machine learning in human resource management (HRM), according to the studies that have been done and proposes an innovative application, in order to solve the problems faced by the employees of the sector and facilitate the selection process of candidate employees. As part of the research for the work, a deep study was made of the concepts and ways that Artificial Intelligence works, which are presented in order to understand the way the proposed application will work. Then, the literature on the partnership of artificial intelligence and HR is explored and the inhibitions and problems faced by recruiters in the selection of candidates are identified, such as the unreliability of conventional interviews, the inability to assess soft skills, biases and discrimination, inaccuracies on resumes and the effects of stress and pressure on the interview. The framework in which the application proposed in the last chapter of this paper will be developed is based on the opportunities and challenges presented. A theoretical model of an AI assistant for HR interviews, including motion amplification, pulse detection, emotion and voice analysis, as well as the use of post-interview AI, is presented, and how this model can help HRM overall. The paper presents the overall picture of this model, including the potential objections it may face, discusses the ethical and social challenges arising from the use of TN in Human Resource Management and the necessary approaches to address them. The field of artificial intelligence is developing rapidly and the rate of its integration in all branches is similar, therefore it is considered important that the branch of Human Resource Management also keeps pace, with attention to the responsible utilization of AI and with the intensive monitoring of new research that are published with the evaluation of these technologies.
(EN)