Coexistence theatrical - musical education and her trans - disciplinary application in the primary education based to the opinions of V.E. Meyerhold

 
Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :

Αποθετήριο :
Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο




2012 (EL)

Σύζευξη θεατρικής και μουσικής αγωγής και η διαθεματική εφαρμογή της στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις απόψεις του V.E. Meyerhold
Coexistence theatrical - musical education and her trans - disciplinary application in the primary education based to the opinions of V.E. Meyerhold

Σωτήρχου, Φωτεινή

[…] Η παρούσα μελέτη επιχειρεί τη διερεύνηση καταρχήν και στη συνέχεια την κατάθεση μιας πρότασης διδασκαλίας σύζευξης θεατρικής και μουσικής αγωγής, καθώς και τη διαθεματική τους προσέγγιση με άλλα γνωστικά αντικείμενα. Κύρια πηγή έμπνευσης της έρευνάς μας αποτελούν οι απόψεις του ρώσου σκηνοθέτη θεάτρου V.E. Meyerhold που θεωρείται διεθνώς ως ένας από τους θεμελιωτές του σύγχρονου θεάτρου. Οι απόψεις αυτές αποκτούν ένα ειδικό βάρος, αν συνδυαστούν με τις παιδαγωγικές θεωρίας του Lev Vygotsky κατά κύριο λόγο, καθώς και πολλών άλλων ερευνητών της εξελικτικής ψυχολογίας. Κύρια επιδίωξη αυτής της μελέτης είναι να αποδείξει ότι οι απόψεις του Meyerhold μπορούν να εφαρμοστούν με θετικά αποτελέσματα για τη σύζευξη θεατρικής και μουσικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από μια παιδαγωγική επεξεργασία τους. Βασική προϋπόθεση της έρευνάς μας είναι ότι η αυτόνομη διδασκαλία τόσο της θεατρικής όσο και της μουσικής αγωγής θα συνεχιστεί και θα εξελιχθεί. Γι’ αυτό και δεν στοχεύει στην ανάπτυξη ενός αυτόνομου θεατρικού ή μουσικού συστήματος πέρα από τα υπάρχοντα. Αυτό που προτείνουμε είναι τη δημιουργία ενός πεδίου, όπου οι δύο τέχνες θα συναντώνται στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και θα συνομιλούν διαλεκτικά. Στο μοντέλο διδασκαλίας της παρούσας μελέτης, θεμελιώδεις μουσικοί στόχοι (όπως η καλλιέργεια του τονικού ύψους, οι ρυθμικές ικανότητες, η εξοικείωση με τη δυναμική και ηχοχρωματική διάσταση των ήχων, κλπ.), πραγματοποιούνται μέσα από τη χρήση θεατρικών μεθόδων. Αντίστοιχα, θεατρικοί παιδαγωγικοί στόχοι (σωματικότητα, έκφραση, δραματοποίηση, αυτοσχεδιασμός, σκηνική δράση, κλπ.), πραγματοποιούνται μέσα από τη χρήση μουσικών μεθόδων. Παράλληλα υποστηρίζουμε την αναγκαιότητα δημιουργίας αυθύπαρκτων διδακτικών μοντέλων για κάθε ηλικιακή βαθμίδα των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στα οποία μουσική και δραματική τέχνη θα αποτελούν μια αδιάσπαστη ενότητα. […]

PhD Thesis

Social Sciences
Ζώνη εγγύτερης ανάπτυξης - Lev Vygotsky
Κοινές διαπιστώσεις V.E. Meyerhold - l. Vygotsky
Ζώνη εγγύτερης ανάπτυξης Meyerhold
Audience as the fourth equal factor
Humanities and the Arts
Εκπαίδευση
Βιομηχανική μέθοδος - αποστασιοποίηση
Opinions of Meyerhold concerning direction
Biomechanical methods of Meyerhold
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Constuctive approach of knowledge
Σκηνοθετικές απόψεις του V.E. Meyerhold
Το κοινό ως τέταρτος ισότιμος συντελεστής
Zone of closer development Meyerhold
Σύζευξη θεατρικής-μουσικής αγωγής
Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Education
Κονστρουκτιβιστική προσέγγιση γνώσης
Zone of closer development
Κοινωνικές Επιστήμες
Common opinions of V.E. Meyerhold and L. Vygotsky
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Coexistence theatrical - musical education


Ελληνική γλώσσα

2012


Ionian University
Ιόνιο Πανεπιστήμιο




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.