Αξιολόγηση και εκπαίδευση: το μοντέλο αξιολόγησης της στοχαστικοκριτικής σκέψης

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Assessment and education: the reflective judgement model
Αξιολόγηση και εκπαίδευση: το μοντέλο αξιολόγησης της στοχαστικοκριτικής σκέψης

Kasoutas, Michail
Κασούτας, Μιχαήλ

PhD Thesis

2017


Η παρούσα έρευνα χρησιμοποιεί ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα για να διερευνήσει το μοντέλο αξιολόγησης της στοχαστικοκριτικής σκέψης (King & Kitchener, 1994) και να το συνδέσει τόσο με τη λήψη απόφασης σε διλημματικές καταστάσεις κατά τη διδακτική πράξη όσο και με τη στοχαστικοκριτική πράξη.
This study uses quantitative and qualitative data to investigate reflective judgement model (King & Kitchener, 1994) in Greece and relate it with decision making in ambivalent situations during teaching as well as with reflective action.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Εκπαίδευση

Αξιολόγηση
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Social Sciences
Assessment
Εκπαίδευση
Στοχαστικοκριτικός εκπαιδευτικός
Reflective teacher
Psychology and Cognitive Sciences
Στοχαστικοκριτική σκέψη
Reflective thinking
Προσωπική επιστημολογία
Education
Κοινωνικές Επιστήμες
Personal epistemology

Greek

National and Kapodistrian University of Athens
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)