Μεθοδολογίες υπολογιστικού σχεδιασμού προϊόντων με βάση οπτικά στοιχεία εμπορικών ταυτοτήτων

This item is provided by the institution :
National Documentation Centre (EKT)   

Repository :
National Archive of PhD Theses  | ΕΚΤ NA.Ph.D.   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Computational product design methodologies based on visual branding identities
Μεθοδολογίες υπολογιστικού σχεδιασμού προϊόντων με βάση οπτικά στοιχεία εμπορικών ταυτοτήτων

Manavis, Athanasios
Μανάβης, Αθανάσιος

PhD Thesis

2023


Μια από τις βασικότερες σχεδιαστικές στρατηγικές που προτείνεται στα πλαίσια της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης (Industry 4.0) είναι ο μαζικός σχεδιασμός προσαρμοσμένων προϊόντων με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων σχεδιασμού. Η τάση αυτή υπογραμμίζεται ακόμη περισσότερο μέσα στο πολυσύνθετο και εξελιγμένο εμπορικό περιβάλλον που διανύομε τα τελευταία χρόνια. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επώνυμων εμπορικών προϊόντων ολοένα και αυξάνει με αποτέλεσμα το καταναλωτικό κοινό να ψάχνει νέες, μοναδικές και καινοτόμες σχεδιαστικές λύσεις, που να ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες του. Αρχικά, η συγκεκριμένη διατριβή παρουσιάζει μια εις-βάθος έρευνα που καταγράφει έννοιες και πρακτικές από σύγχρονες διαδικασίες σχεδιασμού προϊόντων, που κάνουν χρήση εξελιγμένων ψηφιακών εργαλείων. Το υπόβαθρο της έρευνας περιλαμβάνει ορισμούς και διατυπώσεις από τους τέσσερεις βασικούς πυλώνες της διατριβής που είναι, ο σχεδιασμός προϊόντων, ο ψηφιακός σχεδιασμός, η εμπορική επωνυμία και τέλος, η οπτική αναπαράσταση. Έπειτα, μέσω της διατριβής προτείνεται ένα μεθοδολογικό πλαίσιο, που εστιάζει στην ανάπτυξη νέων επώνυμων προϊόντων με τη χρήση υπολογιστικών εργαλείων και αναπτύσσεται με βάση συγκεκριμένων εφαρμογών μαζικής προσαρμογής από τους τελικούς χρήστες. Οι προτεινόμενες εφαρμογές αναπτύσσονται με τη χρήση γλωσσών προγραμματισμού που αναφέρονται είτε με λεκτικά στοιχεία, είτε με οπτικά σύμβολα. Τελικά, η εν λόγω διατριβή παρουσιάζει τρεις μελέτες περίπτωσης για επώνυμα προϊόντα κάνοντας χρήση του προτεινόμενου μεθοδολογικού πλαισίου. Η επίδραση του συγκεκριμένου ερευνητικού έργου είναι η ενοποίηση των τριών κατευθύνσεων του σύγχρονου σχεδιασμού (υπολογιστικός σχεδιασμός, σχεδιασμός προϊόντων και επωνυμία προϊόντων) με σκοπό να εμπνεύσει νέες και καινοτόμες ιδέες σε μηχανικούς, σχεδιαστές προϊόντων, αρχιτέκτονες και υπευθύνους του μάρκετινγκ.
On the way to designing customized products as one of the core activities of Industry 4.0, the strategy of computational design emerges as a unique design process, due to its flexibility and simplicity. More specifically, the aforementioned strategy concerns the study of brand identity and its description in development of commercial industrial products. This thesis presents an overview of in-depth research studies, which deal with the systematic way of creation, evolution, and transformation of industrial products with modern digital tools. The background of this research includes definitions from the specific four pillars of the modern theory of the industrial design, e.g., product design, digital design, visual representation, and product identity. The proposed design framework is focused on the study of the branded product forms following the computational design methodologies, i.e., employing textual or/and visual programming languages. After that, the proposed research work presents three specific illustrative case studies of unique branded strategies from computational product design point of view. All the new products were developed under the proposed design framework principles. Finally, the impact of this thesis is to unite the computational design techniques, the product design and the theoretical background of brand identity principles (i.e., shapes, geometries, styles, textures, colors, and materials) for inspiring novel ideas among engineers, designers, and marketers.

Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Οικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία ➨ Άλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Οικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία ➨ Άλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική και Τεχνολογίες, άλλοι τομείς

Economics and Business
Προσωποποιημένος σχεδιασμός
Σχεδιασμός προϊόντων
Υπολογιστικός σχεδιασμός
Branding
Διαχείριση Τεχνολογίας και Καινοτομίας
Οικονομικά και Επιχειρήσεις
Marketing
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Other Engineering and Technologies
Computational design
Άλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Εμπορική επωνυμία
Mass customization
Social Sciences
Ταυτότητα προϊόντος
Product design
Visual identity
Μηχανική και Τεχνολογίες, άλλοι τομείς
Engineering and Technology
Management of Technology and Innovation
Μάρκετινγκ
Κοινωνικές Επιστήμες
Μηχανική, διεπιστημονική προσέγγιση
Engineering, interdisciplinary
Engineering and Technologies, miscellaneous

Greek

University of Western Macedonia
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)