Αξιοποίηση του διαδικτύου των πραγμάτων (Iot) για δημιουργική stem εκπαίδευση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of West Attica   

Αποθετήριο :
Institutional Repository Polynoe   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αξιοποίηση του διαδικτύου των πραγμάτων (Iot) για δημιουργική stem εκπαίδευση

Μάνου, Αγγελίνα

Σχολή Μηχανικών
Αυτοματισμός Παραγωγής και Υπηρεσιών
Ganetsos, Theodore
Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής
Drosos, Christos
Παπουτσιδάκης, Μιχαήλ

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία

2022-03-14

2022-03-16T10:22:32Z


Είναι γεγονός, ότι τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο αναδεικνύεται ο ρόλος και η σημασία της συνδυασμένης εκπαίδευσης, που έχει καθιερωθεί διεθνώς να αποκαλείται εκπαίδευση STEM, ως το ακρωνύμιο των αγγλικών λέξεων Science, Technology, Engineering και Mathematics. Η εκπαίδευση STEM , υπάρχει σε διάφορες μορφές εδώ και δεκαετίες και έχει στόχο την παροχή μιας εκπαίδευσης που αντιμετωπίζει την απόκτηση γνώσης από τους ανθρώπους συνολικά και όχι επιμέρους σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Γενικά υπάρχουν πολλές απόψεις και παραλλαγές σχετικά με το τί ακριβώς είναι η εκπαίδευση STEM και με ποιους τρόπους και μεθόδους πρέπει να διδάσκεται. Το Internet of Things (IoT) είναι ένα παράδειγμα που συνδυάζει πτυχές και τεχνολογίες που προέρχονται από διαφορετικές προσεγγίσεις. Πανταχού παρόντες υπολογιστές, διάχυτοι υπολογιστές, πρωτόκολλο Διαδικτύου, τεχνολογίες ανίχνευσης, τεχνολογίες επικοινωνίας και ενσωματωμένες συσκευές συγχωνεύονται για να σχηματίσουν ένα σύστημα όπου ο πραγματικός και ο ψηφιακός κόσμος συναντώνται και βρίσκονται συνεχώς σε αλληλεπίδραση. Το δομικό στοιχείο του IoT είναι το έξυπνο αντικείμενο. Βάζοντας νοημοσύνη σε καθημερινά αντικείμενα, μετατρέπονται σε έξυπνα αντικείμενα ικανά να συλλέγουν πληροφορίες από το περιβάλλον, να αλληλεπιδρούν και ελέγχουν το φυσικό κόσμο, αλλά επίσης να διασυνδέονται μεταξύ τους, είτε μέσω του Διαδικτύου, είτε μέσω μονάδων ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth, για την ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών. Στην εργασία αυτή προτείνεται η αξιοποίηση του IoT στην εκπαίδευση STEM για μαθητές των τελευταίων τάξεων των Δημοτικών Σχολείων με κατάλληλες εφαρμογές προσαρμοσμένες στην ηλικία και τις δυνατότητες των μαθητών. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται αναλυτικά χαρακτηριστικές εφαρμογές, οικείες από την καθημερινή ζωή, που θα εισάγουν τους μαθητές έγκαιρα σε ένα περιβάλλον που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα, στον κόσμο του Internet of Things. Είναι εφαρμογές στο Arduino Uno, που επικοινωνούν ασύρματα, με την χρήση μονάδων Bluetooth, με έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) από τα οποία μπορούμε να ελέγχουμε τις διάφορες λειτουργίες.


Internet of things
Bluetooth
Arduino UNO
STEM education
Κινητά τηλέφωνα
Διαδίκτυο πραγμάτων
IoT

Ελληνική γλώσσα

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ - Τμήμα Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής - Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Αυτοματισμός Παραγωγής και Υπηρεσιών

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.