Παράγοντες σχεδιασμού Μαζικών Ανοικτών Ηλεκτρονικών Μαθημάτων για την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: Μελέτη των απόψεων των συμμετεχόντων

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παράγοντες σχεδιασμού Μαζικών Ανοικτών Ηλεκτρονικών Μαθημάτων για την επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών: Μελέτη των απόψεων των συμμετεχόντων (EL)

Κούκης, Νικόλαος
Τζιμογιάννης, Αθανάσιος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2019-01-01


Τα Μαζικά Ανοικτά Ηλεκτρονικά Μαθήματα (MOOCs) έχουν τύχει τα τελευταία χρόνια ευρύτατης απήχησης ως μέσο παροχής ευέλικτης εκπαίδευσης από απόσταση σε μεγάλο αριθμό ατόμων, ενώ έχουν προταθεί ως εναλλακτικό περιβάλλον υλοποίησης προγραμμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται μία μελέτη που αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός MOOC για την ανάπτυξη φιλολόγων, ώστε να εντάξουν εργαλεία Web 2.0 στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων. Οι αρχές σχεδιασμού του συγκεκριμένου MOOC βασίστηκαν σε τέσσερις διαστάσεις συμμετοχής των εκπαιδευομένων: α) εμπλοκή και δημιουργικότητα στις ατομικές εργασίες, β) αλληλεπίδραση με συναδέλφους, γ) αμοιβαία υποστήριξη και δ) συνεργατική υλοποίηση εργασιών σε ομάδες εκπαιδευτικών. Τα δεδομένα της έρευνας προήλθαν μέσω ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 372 εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν επιτυχώς το μάθημα. Από την ανάλυση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν οκτώ παράγοντες σχεδιασμού και υλοποίησης των MOOCs: α) περιεχόμενο και εκπαιδευτικό-υποστηρικτικό υλικό, β) κατάλληλες μαθησιακές δραστηριότητες και εργασίες, γ) χρήση ασύγχρονων συζητήσεων για επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, δ) δυσκολίες συμμετοχής στις συνεργατικές δραστηριότητες, ε) κατάλληλη χρονική διάρθρωση εργασιών, στ) αξιοποίηση ασύγχρονων συζητήσεων για υποστήριξη-βοήθεια, ζ) λειτουργία των ομάδων εργασίας και η) δυσκολίες στην εκπόνηση εργασιών. (EL)


διδασκαλία γλωσσικών μαθημάτων (EL)
εργαλεία Web 2.0 (EL)
επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών (EL)
MOOCs (EL)

Ελληνική γλώσσα

Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


1792-8796
1791-3713
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση; Τόμ. 12 Αρ. 2 (2019); 57-79 (EL)
Themes in Science and Technology Education; Vol. 12 No. 2 (2019); 57-79 (EN)

Copyright (c) 2025 Themes in Science and Technology Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.