Συστήματα αξιολόγησης της Υπολογιστικής Σκέψης στην εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συστήματα αξιολόγησης της Υπολογιστικής Σκέψης στην εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση (EL)

Πολίτης, Παναγιώτης
Πουλάκης, Εμμανουήλ

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2019-01-01


Το ενδιαφέρον για την Υπολογιστική Σκέψη (ΥΣ) αυξάνεται παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Παρότι δημιουργείται υλικό για την ανάπτυξή της και προτείνονται προσεγγίσεις για την αξιολόγησή της, δεν υπάρχει ακόμα κοινά αποδεκτός ορισμός. Η αξιολόγηση της ΥΣ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή εισαγωγή της σε προγράμματα σπουδών. Το άρθρο αυτό αποτελεί μια επισκόπηση των ερευνών που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια για την αξιολόγηση της ΥΣ. Οι έρευνες που μελετήθηκαν, ανάλογα με την προσέγγιση που χρησιμοποιούν, κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες: α) αξιολόγηση της ΥΣ σε συγκεκριμένα προγραμματιστικά περιβάλλοντα, β) με κριτήρια αξιολόγησης ΥΣ και/ή ψυχομετρικά εργαλεία, και γ) με πολλαπλές μεθόδους αξιολόγησης της ΥΣ. Τα κυριότερα προβλήματα στην αξιολόγηση της ΥΣ είναι η αδυναμία κάλυψης όλων των εννοιών κι ηλικιών των μαθητών και η σχετική ανεπάρκεια των εργαλείων να αξιολογήσουν αυτόνομα κι επαρκώς την ΥΣ. Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν προτάσεις για αξιολόγηση της ΥΣ, ενώ η χρήση πολλαπλών μεθόδων αξιολόγησης συνεχίζει να είναι η πλέον ενδεδειγμένη και έγκυρη προσέγγιση. (EL)


αξιολόγηση (EL)
προγραμματισμός (EL)
υπολογιστική σκέψη (EL)

Ελληνική γλώσσα

Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (EL)


1792-8796
1791-3713
Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση; Τόμ. 12 Αρ. 2 (2019); 99-119 (EL)
Themes in Science and Technology Education; Vol. 12 No. 2 (2019); 99-119 (EN)

Copyright (c) 2025 Themes in Science and Technology Education (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.