Consumer behavior as a driver of product placement perception map and future opportunities: case of Greek honey

This item is provided by the institution :
Agricultural University of Athens   

Repository :
Digital Repository of Agricultural University of Athens   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Συμπεριφορά του καταναλωτή ως οδηγός του χάρτη αντίληψης τοποθέτησης προϊόντων και μελλοντικών ευκαιριών: περίπτωση του ελληνικού μελιού
Consumer behavior as a driver of product placement perception map and future opportunities: case of Greek honey

Φλατσούση, Ευαγγελία Ι.

Μαλινδρέτος, Γεώργιος

Μεταπτυχιακή εργασία

2023-11-02


One of the most valuable benefits that consumer behavior research can now bring to industry is for business and commerce. By using research data, businesses can develop a more effective strategy, identify market distortions and changes in consumer buying patterns, and use these tools to achieve their goals. Consumer behavior analysis also examines how consumers decide how to spend their money on goods and services. In this specific research, the case of honey in the Greek territory was studied. Definitions related to consumer habit mapping were developed and all concepts related to honey were explained. Primary research was carried out with a sample of 220 people related to their consumption habits related to honey.
Ένα από τα πιο πολύτιμα οφέλη που μπορεί πλέον να προσφέρει η έρευνα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι στη βιομηχανία και στο εμπόριο του μελιού. Με τη χρήση δεδομένων έρευνας, οι επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν μια πιο αποτελεσματική στρατηγική, να εντοπίσουν στρεβλώσεις της αγοράς και αλλαγές στα πρότυπα αγορών των καταναλωτών και να χρησιμοποιήσουν αυτά τα εργαλεία για να επιτύχουν τους στόχους τους. Η ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών εξετάζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αποφασίζουν πώς να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε αγαθά και υπηρεσίες. Στην συγκεκριμένη έρευνα μελετήθηκε η περίπτωση του μελιού στην ελληνική επικράτεια. Αναπτύχθηκαν ορισμοί που σχετίζονται με την χαρτογράφηση της καταναλωτικής συνήθειας και επεξηγήθηκαν όλες οι έννοιες που σχετίζονται με το μέλι. Πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με δείγμα 220 ατόμων σχετικές με τις καταναλωτικές τους συνήθειες που αφορούσαν το μέλι.


Greece
Honey
Χαρτογράφηση καταναλωτών
Ελλάδα
Consumer mapping
Προτιμήσεις
Preferences
Μέλι

Greek

ΓΠΑ Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)