Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας για το δημοτικό σχολείο ως δημιουργική διαδικασία μάθησης και έκφρασης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Πανεπιστήμιο Αιγαίου   

Αποθετήριο :
Ιδρυματικό Αποθετήριο Ελλάνικος (Hellanicus)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η διδασκαλία του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας για το δημοτικό σχολείο ως δημιουργική διαδικασία μάθησης και έκφρασης

Αναστασιάδη, Σταματία

Μηνάς, Κωνσταντίνος

doctoralThesis

2007
2015-11-17T10:41:54Z


Η εργασία αυτή αναλύει διεξοδικά την πολύπτυχη έννοια της δημιουργικότητας και τις αρχές που την διέπουν, σε αναφορά με τη διδακτική του μαθήματος της ελληνικής γλώσσας στο χώρο της δημ. εκπαίδευσης. Υποστηρίζει με τεκμηριωμένες θέσεις την άποψη ότι μόνο με τη δημιουργική μάθηση και έκφραση του γλωσσικού μαθήματος ο μαθητής μπορεί να αναπτυχθεί γλωσσικά, ξεδιπλώνοντας όλες τις πνευματικές και ψυχοσωματικές του δυνάμεις ατομικά, κοινωνικά και πολύπλευρα. Με δημιουργικές τεχνικές μέσα από την τέχνη, το παιχνίδι, τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη και την ελεύθερη έκφραση στη διδασκαλία της γλώσσας, όπως και σε κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο, ο μαθητής μπορεί να μαθαίνει ευχάριστα, ενεργητικά και με ενδιαφέρον, ώστε να αντιπαλέψει τη σχολική ρουτίνα και την τυπολατρία των διαδικασιών που βαραίνουν το σχολικό θεσμό. Άλλωστε, όπως αναλύεται στην εργασία, η δημιουργικότητα ως ιστορικό φαινόμενο της νεότερης παιδαγωγικής και ως αντικείμενο έρευνας της νεότερης επιστήμης συνιστά ένα κρίσιμο ποιοτικό στοιχείο όχι μόνο για την πρόοδο του ατόμου αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας.


Δημιουργική διδασκαλία γλώσσας
Τέχνη και δημιουργικότητα
Απόλαυση και δημιουργικότητα
H δημιουργικότητα ως έννοια πολύπτυχη
Άσκηση και ανάπτυξη της δημιουργικότητας
Πολύπλευρη ανάπτυξη και δημιουργικότητα
Φαντασία και δημιουργικότητα

Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.