Απόψεις των φοιτητριών/ών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του εγκλεισμού

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Απόψεις των φοιτητριών/ών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου για τις επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω του εγκλεισμού (EL)

Γαρείου, Ζωή
Ζερεφός, Στυλιανός
Πετρογιάννης, Κωνσταντίνος
Χατζηνικήτα, Βασιλεία
Ζέρβας, Ευθύμιος
Δημητράς, Αυγουστίνος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2022-03-23


Η εμφάνιση της νόσου COVID-19 και η ραγδαία εξάπλωσή του, τον καθιστά ως μία επικίνδυνη πανδημία. Οι κυβερνήσεις παγκοσμίως, προκειμένου να περιορίσουν τη διασπορά του ιού, έχουν επιβάλλει, μεταξύ άλλων, περιορισμούς, όπως εγκλεισμό, κοινωνική και σωματική αποστασιοποίηση και κατά περιόδους αναστολή ποικίλων δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων και οι διά ζώσης εκπαιδευτικές δραστηριότητες όλων των επιπέδων και τύπων εκπαίδευσης. Η εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων έχει επηρεάσει πολλούς κοινωνικο-οικονομικούς τομείς. Η παρούσα κατάσταση έχει σημαντικό αντίκτυπο και στον τομέα της εκπαίδευσης, καθώς η εμφάνιση αρνητικών συναισθημάτων έχει επηρεάσει την ψυχική υγεία των φοιτητών και την διάθεσή τους για μάθηση. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται οι απόψεις για τις επιπτώσεις του εγκλεισμού στους φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα, όσον αφορά πρακτικά θέματα καθημερινής εργασίας αναφορικά με τις σπουδές, καθώς και κατά πόσο έχουν επηρεαστεί συναισθηματικά οι φοιτητές σε σχέση με τις σπουδές τους και τη διεργασία της μάθησης, εξαιτίας του εγκλεισμού. Για την ανάλυση των δεδομένων, που συλλέχθηκαν μέσω διαδικτυακού αυτοσυμπληρωνόμενου ατομικά δομημένου ερωτηματολογίου από 1594 φοιτητές/τριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, χρησιμοποιήθηκε περιγραφική στατιστική. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού, οι φοιτητές δεν αντιμετώπισαν προβλήματα για τα καθημερινά θέματα σπουδών. Ωστόσο, παρότι είχαν περισσότερο χρόνο για να ασχοληθούν με τις σπουδές τους και υπήρχε η απαιτούμενη ησυχία και φυσική διάθεση για να το πράξουν, η έλλειψη ηρεμίας, όρεξης και ψυχικής διάθεσης από τη μεριά τους, τους επηρέασε αρνητικά, ώστε να ασχοληθούν εντατικότερα με τις σπουδές τους. Διαπιστώνεται δηλαδή ότι οι επιπτώσεις στους/στις φοιτητές/τριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου που είχαν τα περιοριστικά μέτρα εγκλεισμού που υιοθετήθηκαν και εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, αφορούσαν ιδιαίτερα το συναισθηματικό/ψυχολογικό πεδίο καθώς αναφέρουν συχνά της εμφάνιση έλλειψης ηρεμίας, διάθεσης για εκπαίδευση και ψυχικής διάθεσης. (EL)


Εκπαίδευση Ενηλίκων (EL)
Lockdown (EL)
Covid-19 (EL)
ΕΑΠ (EL)
Ελλάδα (EL)
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (EL)

Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Ελληνική γλώσσα

Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)


1791-9312
Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία; Τόμ. 18 Αρ. 1 (2022): Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 182-202 (EL)
Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology; Vol. 18 No. 1 (2022): Open Education: The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology ; 182-202 (EN)

Copyright (c) 2022 ΖΩΗ ΓΑΡΕΙΟΥ (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.